Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-09-08 14:53:46 följande:
    vad mysigt det lät bra pris tom. för en smålänning

Nu har jag hårfärg i håret, ser mycket tveksammt ut, har dragit över tiden för att se om det blir fason på det, nu ska jag in och skölja, håll alla tummar please
    *håller tummar och kräver bildresultat*

Mina slingor blev helt OK. Lite dåligt precis vid rötterna men då blir å andra sidan utväxten något barmhärtigare.
  • Fröken Småland

Gaaah, så irriterande! Jag försöker installera min gamla scanner men trots att jag har cd-skiva med drivrutiner så funkar det inte. Går inte heller om man hämtar drivrutinerna från hemsidan. Irriterande, jag tänkte vara lite smart (läs:snål) och scanna och skriva ut några sidor från biblioteksboken så jag slipper köpa boken. Jag är fortfarande kvar på pappers-stadiet och behöver fysiska papper för att kunna överskåda materialet *gammal*

På tal om gammal; idag såg jag en gammal bekant på Konsum när jag var där och handlade. Jag sneglade lite bakom hyllorna och kunde konstatera att killen som är några få år äldre än jag hade blivit en tjock och tunnhårig liten gubbe

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-08 15:05:05 följande:
    Sånt är så läskigt! Spöke  Jag konstaterade detsamma om makens kollegor/chefer på senaste sammankomsten. Två av dem har blivit i princip helt grå sedan jag såg dem sist (runt 6 mån sedan). Folk som vi är jämngamla med...Tyst
    TUR att det inte händer oss! Skål
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-08 15:03:03 följande:
    Kan du inte maila på annonsen och fråga varför de har en bild på ditt vardagsrum i sin annons? {#emotions_dlg.djavulsk}
    Faktum är att jag tror att det är just min liggdel som är till salu så det är inte mycket att gnälla över Det var för övrigt Nif som gjorde mig uppmärksam på att det var min bild sist den var ute på Blocket. Det gör mig inget men lite förvånad blir man allt.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-08 15:08:39 följande:
    Menar det! Skål

(tänker verkligen inte gå på några klassåterträffar...)
    Inte en chans att det är dags för såna, det var så nyss jag slutade gymnasiet.
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-09-08 15:11:30 följande:
    Fota med hög upplösning. Ännu ett smart snåltrick!
    Har provat det vid något tillfälle, men då har det mest varit kvitton och sånt. Kanske är värt ett försök?
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-09-08 15:15:22 följande:
    Bra ljus och om man behöver blixt så kan man inte vara för nära för då slår blixten. Sen behöver man ofta någon liten grej i ena kanten för att kameran ska kunna fokusera rätt. Eller lägga dit sitt finger, fokusera och ta bort fingret och knäppa.
    Jag har provat nu och det blev jättebra men att skriva ut är värre eftersom skrivaren skriver det som en bild och inte som en text. Men jag får väl ha det i datorn bara, helt OK. Tack för tipset!
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-09-08 15:19:18 följande:
    Men det brukar bli ok även som utskrift här. Hm. Men beror väl på textstl också.
    Visst blir utskriften ok men det tar superlång tid eftersom den skriver själva bakgrunden och skuggor också. Så det går nog åt mer bläck än vad boken kostar är jag rädd. Men jag fotar hela uppslag och lägger i en mapp så får jag bläddra digitalt istället. Dags att vänja sig
  • Fröken Småland

Prus: Är det imorgon alltså? Ta det nu superlugnt i några dagar efter provet. Jag håller alla tummar som finns och tänker på dig hela dagen! *kramar*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11