• zasata
    sarahl skrev 2010-12-27 16:25:36 följande:
    Kan någon här komma med bra tips till våran lillknodd. Han blir 9 månader  nu i januari o grabben håller oss vaken på nätterna. Han vägrar sova i sin säng mer än typ 10 min. Han lägger sig på tvären i vår sång o äter flera gånger per natt. Vi är helt slut, inatt sa jag både de ena o andra om hur trött jag var o varför man sakffar fler barn när de inte sover på nätterna! Jag ogillar verkligen att inte få sova, jag är ingen natt människa överhuvudtaget. Dessutom tär det på vårat förhållande nåt så in i bomben., Just nu lever jag o mannen mest i en kompisrelation, känner jag. vi kramas pussas typ aldrig då det alltid kommer barn imellan. O någon form av samliv är inte tal om. Vi glider mer o mer ifrån varandra! o det är de sista jag vill!

Hur gör man för att överleva.
    Jag vet inte, leo är 15 månder ochsover fortfarande inte på nätter.. så tyvärr inget råd utan vi försöker att inte ge mat men det är bara skrik skrik soch skrik, ebba har aldrig sovit i våran säng, medan leo lägs över vid 12 på natten och ligger och skriker och snurrar runt till 5-6då han går upp..
    Jag kan säga att jag inte heller orkar. Jag tänker inte på annat än på kvällen, när barnen somnat..
  • zasata
    Nemia noj skrev 2010-12-28 16:55:27 följande:
    Måste bara få skriva av mig lite hr böla ögonen ur mig sen igår nu. Kan inte riktigt få till dag o natt just nu ens. Igår kom våra hästar i sken, blev skrämda och for genom staketet, en av mina och pappas och 4 andra.
    Allt som allt var dom 6 vettskrämda hästar som for ut, resan slutade på stora vägen där 2 av hästarna small med en bil. Gråter Pappas häst fick avlivas direkt på plats av en förbi passerande veterinär, benet var helt av och dinglade. Stallägarens häst som var den som flög upp på huven, är illa tilltygad men än i livet, fick stora skärsår i buken och en stor köttskada i frambenet samt en avsliten muskel. Just nu är de skit låg stämmning i stallet. Man orkar inte ta sig för nått alls just nu, bara går o tänker o ser den toma boxen där pelle stod. Gråter  Mina 3 andra pollar stod som tur var kvar i hegen när olyckan skedde, men dom var ju väldigt skärrade även dom.
    Har aldrig vart med om någe mer hemskt än när jag kom körandes mot stallet ovetandes, svänger in på uppfarten och får syn på först en krockad bil, sen 2 veterinäreroch framför dom låg en brun häst i snön. Kunde inte se då om de var min gamla herre eller pappas, så när stallägaren kom gåendes mot mig stanna nog mitt hjärta, aldrig vart så rädd i mitt liv. Fi fan vilken jävla dag... Gråter
    Men gud, f yvad hemskt!
  • zasata
    travdårerskan skrev 2010-12-29 16:56:09 följande:
    har aldrig varit med om att hästar plötsligt skenar iväg med sån fart som dehär verkar ha haft, vad var det i hagen som skrämde dem egentligen?
    varför ligger hästen kvar död och väntar på att någon skall ta hand om den? inget värdigt avslut?
    var är ägaren då?
    nemia, var det inte, sa du din pappas häst? varför ligger den där då och ingen tar hand om den?
    Ursäkta, men vem är du?? Usch vad arg jag blir!!
    Fröken Småland skrev 2010-12-29 19:37:16 följande:
    Yes! Nu har jag gjort årsbokslut för min huvudman och det stämde på öret *klappar mig själv på huvudet*. Redovisningen skall lämnas in i början av januari så det gäller att vara snabb men jag har ett superbra bokföringsprogram för just goda män.

Nu skall jag sätta mig ned och försöka hitta plugginspiration efter julledigheten. Blev inte pluggat något alls eftersom jag behöver 1) (helst) internetuppkoppling och 2) ett skrivbord att arbeta vid. Ingetdera fanns i Danmark så böckerna låg fint nedpackade hela helgen. Skall klubba de små strax, inklusive en inlånad kusin, och se om det finns energi kvar att filosofera i ämnet "Vad är kunskap?" Obestämd Examinationen går ut på att filma mig själv i tio minuter när jag reflekterar kring kunskap... Kräks
    Ååå kan du bokföring? LÄR MIG!
    Asereht skrev 2010-12-29 20:41:33 följande:
    Halloj tjejer! Gör ett raskt inhopp med dåligt batteri. Julen förflöt lugnt och stilla, så lugnt set går med fem stojiga småkillar iaf.

Redan dagarna innan julafton så reagerade jag på att min stora svullnad på halsen börjat ändra form och läge. Under helgen började den ömma och sen började huden rodna.

Igår hade jag rejält ont och då hade den flyttat sig från mer eller mindre vågrätt uppe på sidan av halsen till lodrätt nedtill mer åt mitt fram. Knölen tryckte mot nyckelbenet och sköldkörteln och bara det i sig var obehagligt. knölen ömmade och gjorde ont även utan beröring och var varm plus att huden på och omkring rodnat.

Idag var jag till BVC med A och då vår sköterska såg min knöl och jag berättade senaste nytt så ringde hon direkt till öronkliniken där jag var sist och fixade fram en akuttid.

Väl där så klämdes det (ONT) och tittades och sedan ville de sticka igen. Den här läkaren sade att det inte råder några tvivel om att det är infekterat och att knölen med största sannolikhet är var och vätskefylld.

Det gjorde grymt ont när de gick in med långa målen igen och mkt riktigt fick de ut en massa yuck. Över en halv dl varfylld vätska sög de ur på plats. Det var inte skönt men nu kan jag böja huvudet åt den sidan igen plus att knölen är hälften så stor. De ville eg ta mer men knölen sitter lite dumt så det finns risk att sticka i känsliga blodkärl som tex halspulsådern så det fick räcka för nu.

Jag ska fortfarande på magnetröntgen på måndag så att man kan se hur omfattande detta är. Jag har fått antibiotika och man har konstaterat att lymfkörteln återgått till det normala. Men bäst av allt var nog att cellproverna var negativa, det verkar iaf inte vara fråga om någon cancer vilket var det jag var mest rädd för. En inflammerad körtel känns mkt mer hanterbart även om jag har jäkligt ont.

Så nu sitter jag hör med en omplåstrad hals och iproppad antibiotika och smärtstillande och håller tummarna för att skiten dör med antibiotikakuren så de slipper skära upp mig och rensa. Jag hoppas på att få sova lite nu också då smärtan gjort det nästan omöjligt att hitta en normal sovställnibg senaste tiden.

Hur öm och trött jag än må vara så är jag så himla glad för att man äntligen börjat hitta en lösning på detta.

Matmässigt klarade jag julen hyfsat. Trillade dit och åt fem stycken chokladpraliner plus att jag antar att det blivit liite för mkt kolisar för vågen visade ett kg upp. *suck*

Det var lite rapport härifrån. Jag får uppdatera mig sen när jag är databuren igen eller har laddat batteriet. Bäst att skicka nu innan fånen dör....
    vilken tur att det inte var något! Och hoppas det hjälper nu!

Själv skäger jag bara GAH!!!!! JAG ÄR ARG OCH VILL SKRIKA!!!!
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-12-29 21:32:44 följande:
    Zasata: det är bokföring jag jobbat med de senaste tjugo åren .
    ah se vad jag kan där, men lär mig då så jag kan starta eget sen, det där med siffor är ju inte riktigt mign grej..
  • zasata
    Asereht skrev 2010-12-30 18:27:48 följande:
    Randiga elodieåkpåsen passade bra till royalblueklädseln.

Fast ska jag vara ärlig så gillar jag eg inte alls brios förkärlek för tvåfärgade klädslar. Jag vill ha enfärgat och skulle föredragit endast den ljusare blå färgen (skulle velat ha eljungas klarblå fast på happyn). Men maken gillar den och jag accepterar den. Med tanke på priset så är den faktiskt mer än acceptabel! Den passar bra till åkpåsen iaf, röd är inte alls lika snygg till så den röda sparar jag till våren. Cool
    ååå den klädseln vill jag med ha..
    Asereht skrev 2010-12-30 20:54:58 följande:
    Tänkte jag skulle visa upp knölen också, så här snygg är jag alltså med min alien på halsen. Då tömde man den alltså till hälften av sin ursprungliga storlek igår, så jag tycker att den är rätt liten nu, fast det ser ju fotfarande rätt skumt ut.

Blixten gav lite knäpp skugga så frisyren ser lite skummare ut än vanligt.

Helt ot, det syns ju rätt bra på bilderna att mina ögon är blå. Tänk att jag testade färgade linser och hade bruna ögon en hel eftermiddag och min mor som var med märkte inget!
    Oj shit!! Det var ju inte en liten knöl :o
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-12-30 21:12:56 följande:
    Shit Asereht, du ser ju inte klok ut! Fast snygg ändå Och smal, kolla bara på axlarna!

Zasata: Jag höll ju i en sån klädsel till dig i Osby. Sent skall syndarn vakna

Håller med om den ser ruggigt snygg ut tillsammans med Elodiepåsen. Som en vacker påfågel.
    yes i know, och jag ångrar mig skall du veta, varje gång ser min vagn ;)

råkade precis beställa den söta till Leo 149kr med frakt,, men stl 86, får väl se om jag kan stoppa in hans valkar..

• zasata

Uj, 2006 ser fin ut 1000kr, snälla? ;)

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11