Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

AnPa skrev 2011-05-18 06:57:08 följande:
    Cirkus: nu känns det lite som om att du pratar lite fackspråk :-P Ska jag vara helt ärlig så fattar jag inte. Härda? Är det något plasten inte tål?
    Antagligen så värmehärdar de sin lack. Då skulle plasten smälta.

Men man kan ju spraylacka cyklar-då borde det ju funka bra att göra detsamma med en barnvagnschassi?
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2011-05-18 06:58:50 följande:
    Antagligen så värmehärdar de sin lack. Då skulle plasten smälta.

Men man kan ju spraylacka cyklar-då borde det ju funka bra att göra detsamma med en barnvagnschassi?
    med EN barnvagnschassi? Jag har nog bott här för länge. Kan uppenbarligen inte svenska längre Förvånad
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Lindadjo skrev 2011-05-18 07:02:02 följande:
     Jag vill ha en lugn hund
    Nej, då är Jack russel INGET för dig. Full fart helst hela tiden.

Jag är sugen på fler hundar, men det GÅR ju faktiskt inte än på länge. När vi har hus ska vi däremot ha något med lite mer vakt i. Våra amstaffar är så totalfjantiga att de skulle ÄLSKA om det kom en inbrottstjuv Skrikandes
  • Nifelheim
    AnPa skrev 2011-05-18 07:08:00 följande:
    Jag med, jag vill ha en mops med P säger nej då han menar på att de är synd om dem som inte kan andas (har lite svårt att köpa det argumentet, de lever ju) och att de är fula. Jag tycker att dem är jättesöta, en riktig liten knähund att gosa med i soffan
    Hihi. Jag tycker att både mopsar och fransk bulldog är supercoola. Kris Grannen tvärvägrar dock, den enda lilla hund han kan tänka sig är en dvärgpincher.
  • Nifelheim

Min vagnslista hittills till 1 (ETT) barn (förutom city korgen då, som är till nästa):

Brio sittvagn -90tal. Omklädd -06 Röd manchester

Emmaljunga City Cross Sittdel Cobalt Blue, City korg Black -07

Emmaljunga Classic -03 Färg: ”rutig lila”, omklädd -07 Färg: Camo

Brio Nova Färg: Rutig -02

Shoppingvagn Jysk -08

Emmaljunga retro duovagn. Sittdel och liggdel i brun manchester -75/-77

Gesslein Panorama -70nånting Färg: Brun

Emmaljunga Scooter Färg: Black -07

Brio Race Färg: Black -06

Rock Star Baby Infinity Färg: Light Grey -07

Teutonia Spirit S3 Färg: Black -09 (importerad från Tyskland)

Quinny Zapp Färg: Röd -08

Phil & Ted Sport Färg svart/grafit -09

Emmaljunga Dennis -90tal

Emmaljunga sulky -70tal

Emmaljunga Rio -90tal Omklädd -09

Bugaboo Frog Färg: röd

Emmaljunga Scooter Färg: Grey -05

Emmaljunga classic Färg: Black -05

Bugaboo Cameleon -07

Carena Easy Färg: blue&grey -08

Emmaljunga Nitro City färg: Royal Blue -10

Emmaljunga Scooter Färg: Röd -09

Emmaljunga Softy Färg: Marinblå -05

Emmaljunga Twin Softy Färg: Marinblå -04

Brio Duett Färg: rutig -02

Phil & Ted Vibe färg Black -09

Brio Sitty Färg: Black -08

Brio Race Färg: Beige/svart -07

Emmaljunga City Cross Färg beige. Mjuklift Svart -06

Emmaljunga City korg Färg: Royal Blue -10

Emmaljunga Scooter Färg: Cobalt Blue -07

• Nifelheim
    Riskiflickan skrev 2011-05-18 14:38:34 följande:
    Nif: wow vilken imponerande samling vagnar :)
    Ja, jag har ju givetvis inte alla kvar. Då skulle vi inte få plats. Jag tror att jag har 5 eller 6 vagnar nu.
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2011-05-18 16:03:40 följande:
    Köpte en Britax Kid Plus (?) grööööööööön idag! Lilleman kommer att få åka bakåtvänd ett tag till (så länge han får plats), så oroa dig inte Nif. Men i reservfall så kan han vändas om vi måste i den andra bilen..

Dock fel lime, den var snyggare i verkligheten.
    Bra att han ska sitta bakåt ett tag till Solig

*viskar* Elric åker faktiskt framåtvänt i både morfars och mormors bil nu när han har växt ur Hi-way. Mormor VÄGRADE en till bakåtvänd Förvånad Tur att han åker med mormor max en gång var tredje månad och med morfar en gång i halvåret typ

En Kid Plus ska vi också ha sen när det blir dags. Jättebra stol

I MIN bil får han minsann åka bakåt så länge det går, eller tills han börjar 6-års. Sen tänker jag inte trycka in honom bakåt längre oavsett om han får plats eller inte. Någon måtta får det vara.
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2011-05-18 17:44:11 följande:
    I MIN bil får han minsann åka bakåt så länge det går, eller tills han börjar 6-års. Sen tänker jag inte trycka in honom bakåt längre oavsett om han får plats eller inte. Någon måtta får det vara.
    Förskoleklass såklart. Något annat heter det ju inte (och jag ska bli lärare?).

Att det ska vara så jäkla svårt även för mig att släppa de "gamla" orden. Jag vill minsann säga dagis, lekis och ibland 6-års Tungan ute
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-05-18 18:34:08 följande:
    Är det förresten Nifs (fd) liggdelslock också?
    YesSolig Om hon inte har mer än en röd topp så
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-05-24 08:51:41 följande:
    Nej, Gud nej inte i metropolen Åsa Det är en 14" laptopväska, uuuuunderbart vacker (och helt onödig eftersom jag inte har någon laptop i den storleken) Drömmer
    Drömmer
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11