K*B*N, pratar del 11
Gud vilka söta mössor! Särskilt de med bilarna
Idag har jag varit i Göteborg och shoppat en vagn Håller er på halster tills imorgon för nu måste jag plugga!
Gud vilka söta mössor! Särskilt de med bilarna
Idag har jag varit i Göteborg och shoppat en vagn Håller er på halster tills imorgon för nu måste jag plugga!
Angel: Skönt ändå att vara på "rätt sida" om begravningen. Stannar ni ett tag till eller? Hur klarar sig din mamma?
Åsså till något roligare; min nya vagn. Jag ville inte skriva något om den igår då annonsen låg kvar på Blocket och tillbehören skall direkt ut på Blocket igen och som ni alla vet vill jag vara ospårbar och tillbehören är ganska signifikativa. Till min irritation ser jag nu på morgonen att annonsen forftarande är kvar så ni får tyvärr vänta lite till. Jag hinner nog få ut min egen annons innan den tas bort
Håller i alla fall på att tvätta och putsa på den, lite rost som måste åtgärdas men sen är den i helt ok skick till det lilla som jag skall använda den (om alls ). Det är ingen retrovagn även om Lokatt säkert suttit och hetsat upp sig när hon hörde "rost" utan det är ett vanligt, halvgammalt lik som med lite TLC kan bli brukbar. Det ständiga huvudkriteriet, nämligen att den skall vara billig, var i alla fall uppfyllt *nöjd*
Idag skall jag försöka få till ett byte av soffklädsel (dvs om jag tvättade den bruna innan jag stuvade undan den). Förra hösten när jag bytte till brunt så lät jag bli att tvätta den vita eftersom jag planerade att tvätta den till våren istället; då den kan hänga ute och torka snabbt och blekas lite av citron och sol. Lite irriterande när man glömt att man skjutit upp en sån sak Det tar ju några dagar innan man kommit igenom tvätt och tork av två stora soffors klädslar.
Sen har jag en förhoppning om att fixa en utbyggnad av mitt skrivbord. Jag tycker det är för litet när jag har seminarium för man behöver ha tillgång till anteckningsblock, dator, gamla anteckningar och såklart böckerna. Sen headset och pennor och post it-lappar och... ja, ni vet ungefär. Så jag tänkte bygga till en liten extra bit mellan skrivbordet och väggen där jag kan ha alla böckerna och någon tidsskriftssamlare så att jag får lite bättre ordning och struktur. Får lite lätta nässelutslag när jag sätter mig här numera, gillar inte när det dräller saker överallt.
Igår när jag varit på min Göteborgsturné så stannade jag till på McDonalds och medan jag åt så surfade jag in och kollade vad ni hade för er. Då såg jag Aserehts tips om billiga jeans så självklart så rusade jag in på H&M och köpte fyra par av mina favoritjeans till lilleman. Nu har han tre par i 98 som han använder nu, fyra par i 104 som jag börjat plocka fram som reserv och fyra par i strl 110. Och så två par av varje 116 och 122. Man skulle nästan tro att jag gillar de där resårjeansen
Och så gjorde jag en sak som är helt mot mina principer; jag köpte två par nya jeans till mig själv i en-två storlekar större än normalt. Hittills har jag sedan innan jag fick Maja vägrat att köpa stor-byxor för att jag inte hållt vikten, ja förutom mammakläder förstås. Men nu kände jag bara att det håller inte längre att gå omkring i för små jeans som klämmer och magen väller över. Det är fult och det är obekvämt och just nu fixar jag inte att ta tag i mina 6 plus-kilon. Min målsättning i höst får främst vara att se till att det inte blir fler plus. I alla fall så ville jag bara berätta att jag är väldigt glad att jag köpte nya brallor för jisses så bekvämt det är med byxor i rätt storlek!!! Och min man tycker att jag är jättefin även om jag själv helst drar ner ett långt linne över rumpan *fnissar*