Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Angel Gbg skrev 2010-09-23 11:03:13 följande:
    Precis sötmandel, äta torra kex osv men blah inte är något direkt effektivt
    torra kex som i marie kex klassen?
    mamma på vift skrev 2010-09-23 11:10:25 följande:
    Äta en rå potatis innan man går och sover eller på morgonen, ska hålla halsbrännan borta i ca 8-10 timmar.
    Även potatisvatten kan hjälpa. Fyll en tillnbringare med vatten och lägg i 3.4 skalade potatisar att dra i någon timme. Drick ett glas med potatisvattnet innan måltider.

Det är tipsen jag fick när jag väntade Prinsen Jag tetade att äta rå potatis och visst hjälpte det lite i alla fall
    det har jag inte hört talas om, ska absolut testas! Tack för tips
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-09-23 13:55:54 följande:
    Marie kex är nog lite väl söta, testa salta eller varför inte vanliga rån.
    jag får halsbränna av salt.... rån it is då! Lät godare med Marie Kex

Nif - Jag trodde med på banan men icke, har kört med fet/röd-mjölk också men det kräks jag nästan av..är som att dricka vispgrädde.

Vad ska ni äta idag?
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-23 14:54:37 följande:
    Förmodligen nåt med grädde! Kanske ugnsstekt kött med gräddig svampsås och kokt eller gräddstuvad blomkål. *sugen* Till lunch lyckades jag bränna vid mina ägg - som jag kokade!!
    Hohoh, så det kan gå, lite körigt kring lunchtid ?

Och nu kom jag på vad jag har tänkt fråga er alla proffs i ett par dagar. Någon med erfarenhet/synpunkter på Elodie Strollershopper? Roppade hem en Cherryblossom ,att matcha min åkpåse med , på T för ok pening. Kikat lite på den i butik en gång i malmö men tyckte då att det nog blir en välldans oreda i den då den är som en kasse mer....... Men kanske någon som tycker att den är kalas bra ? det vore ju kul

Korren - Det där lät ju smarrigt, dock är jag inte så mkt för kött, men svamp och blomkål  när ska jag/vi vara på plats ?

För oss blir det makaronilåda eller falukorv med stuvade makaroner som jag suktat efter i en veckas tid
  • Tant Pruselius

Asse - Krya på magen, är det en elak basilusk som fått tag om magen din? :-S

Ingefära är inte heller en favvo, men jag väljer INTE halsbrännan så jag ska testa. Tack alla raringar för bra tips....

• Tant Pruselius
    Lokatt skrev 2010-09-24 08:43:29 följande:
    behöver hjälp nu... idag snurrar sista delarna av bugaboogrejerna i maskinen hemma hos svärmor (enda maskinen med 30g skontvätt)
    Behöver seriöst vägledning på pris! Ingen liggdel är det ju, men tänkte sälja med åkpåsen (dumt/smart?). Tänkte även sälja med katvig-ryggen, den matchar så snyggt till bruna, eller är det en sån grej som kan inbringa på tradera för sig tro? väskan som har samma lock som suffletten och åkpåse, samt ryggtyg (orange), den med vagnen?
    Medaljongerna tar jag nog för siog på tradera.. bumperbar, en med litet bett på undersidan, en med mer bett runtom, skicka med bägge??
    Välldigt tacksam för bollning kring detta, jag är en velpotta med beslutsångest!! särskilt eftersom jag är lagom road av att sälja dessutom...

prusse, gör det lätt för mig och köp den
    satt just och funderade på det
  • Tant Pruselius
    Lokatt skrev 2010-09-24 10:56:52 följande:
    jag har som sagt två.. den med bara ett litet bett på undersidan ska med vagnen, den andra har några bett, men är inte helbedrövlig. Kanske bättre än ingen, för en bra peng?
    Kavat skrev 2010-09-24 09:55:58 följande:
    och jag kan köpa ramen!
    haha, då tror jag resten av min vagn blir svårsåld för mig Tycker jag du ska fundera på Builer i galleriet, bara och välja och vraka bland tillbehör
    men då behöver jag "hjälp" med att "hitta" en liggdel till, för jag kan noll av det där och hade dräför tänkt köpa en med både och så jag slipper slipa hjärnan

Jag ska absolut kolla bilderna
    Fröken Småland skrev 2010-09-24 11:05:06 följande:
    Lokatt: det är tredje eller fjärde gången jag svarar Jag tycker du skall sälja vagnen naken och med rabatterat pris på åkpåsen. T ex 3.500 för vagnen och 3.900 inkl åkpåsen. Resten i delar på Tradera.
    fast hur naken? För ska jag köpa vill jag ju ha nått på den
  • Tant Pruselius

Här är det morgon. Liten T bajsade på pottan och är nu "En stor tjej, jag behöver ingen blöja" så detta går som tåget. Igår efter dagis åkte vi ner till centrum och handlade tjosoj för stora tjejer - utan blöja
    Annars är det lite snorigt så nu kommer nog denna nedrans höstförkylning och fångar oss....
    Idag så kommer min kusin från malmö, så det blir lite loppis nu på morgonen och sedan ska vi alla barn,barnbarn,barnbarnsbarn och barnbarnsbarnbarn fira världens bästa 85åring (min farmor!) på resturang. Härligt, sist vi träffades alla var när farmor fyllde 80 så det är ju några år sedan. och några barnbarnbarn och barnbarnsbarnbar sedan . Innan det ska vi till K mammas grav och tända ljus, idag är det 10år sedan hon gick bort...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11