Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Nu har vi ätit, sovit, varit på bvc (godkänd ua) fikat och badat fisgris som var helt nedsmetad av choklad/chokladkräm från hans Sarah Bernard-bakelse. Sen har vi hämtat provrör till faecesprover som vi ska ta i två omgångar och lämna till barnmottagningen. Tyvärr bajsade han i badkaret istället för någon annanstans, så vi hoppas på bättre tur imorgon.

Haha, håller med Ase om Tre Kronor, men jag satt troget bänkad då det sändes på tv. Aldrig att jag skulle orka följa det igen nu dock. Jag ser Sex and the City, Medium och ev. Millenium. Nya favvisen Sherlock Holmes var ju bara på tre avsnitt - än.

Nä, huvudvärk och antydan till feber hos mig, så jag får se hur länge jag orkar hålla mig vaken ikväll. *gäspar lagom stort så inte käken ska gå ur led*

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

Just det, Asereht: Jag hade röstat på regnbågstyget så jag tycker att du gjorde ett bra val. De där medlemsgrupperna gör mig förvirrad, men kör i vind.

• Ekorrfamiljen

Jo, jag vet hur de funkar så.. Jag är med i en för oss som ska ha bebis i juni. Det är bara att alla skriver i båda trådarna + att de öppnar sidotrådar så jag hänger inte med.

• Ekorrfamiljen

Tant P: Den vagn jag är sugen på är en Babyjogger City Select. Om man importerar den blir den cirka 4-5000:- billigare än att köpa i Sverige.

passau: Oj, imponerande!! Jag var nog 5 när jag lärde mig simma. Vendel har typ varit i simhallen en gång. *dåligt samvete*

• Ekorrfamiljen

Jo, det är väl det som är meningen med slutna grupper, men i vänta-barn-tråden skriver de som sagt parallellt i båda trådarna så jag orkar inte hänga med.

• Ekorrfamiljen
    Tant P: De billigaste begagnade på blocket kostar ungefär vad det kostar att köpa ny (med garanti) från utlandet. Det är ju en riktigt dyr vagn och jag vet inte om det är värt det egentligen, men å andra sidan vill jag ha en vagn jag trivs med om jag ska gå med Vemund + bebis till dagis fram och tillbaka varje dag. Den ska ju gärna vara lätt och smidig att fälla ihop och ta med i bilen också.

Tanken med grupp var väl att det bara blir EN tråd. Asereht, skynda att starta en så jag kan ställa en fråga jag vill ha er hjälp med, utan att outa det för hela FL!
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2011-02-16 19:17:13 följande:
    Fast jag tycker nog allt att denna kan finnas kvar också.. Annars kommer jag sakna nya bekantskaper eller gamla inhopp??? Eller?
    Så kör vi bara hemlishemlisarna i den andra?
    Fast då blir det ju som i junitråden. Total förvirring för mig som redan är tokförvirrad.
  • Ekorrfamiljen

Fasen då, nu (ja för nån timme sen då) kom Tin med Vemund i famnen.. Vemund tuggade glatt på en av Vendels glömda och gömda mackor. Som om han inte redan har fyllt 3 blöjor (korrigering: två blöjor och ett badkar) med vattnigt innehåll redan. Det var bara för att jag sa till bvc att han hade bajsat hårt 3 gånger på raken idag. Nu tog han igen det med råge. Tin tänkte sig ju inte för, annars hade han tagit ifrån Vemund mackan.

Vi har iaf fått provrör från barnmottagningen nu (att fylla med ****) för att se att det inte är något annat som spökar i magen på Fisgrisen.

• Ekorrfamiljen

Vemund har inte bajsat alls idag, bara för det!

*intressesmurfarna hoppar hysteriskt*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11