Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-09-28 12:02:52 följande:
    Haha, samma sak här fast i 80. MASSOR var ordet.. *mental notering att rensa*

Nån av er stickkunniga.. Skulle någon vilja vara gullig och sticka ett par Vemund-vantar? De vanliga går ju inte att ha, så nu har jag en tjock strumpa på hans vänsterhand och en vanlig vante på höger, men det ser ju lite fånigt ut. Skulle åtminstone vilja att de matchar.
    om jag bara kunde sticka så skulle jag sticka som attans till lilleman!
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-09-28 12:06:44 följande:
    Vill du ha fingerlösa vantar eller tumvantar?  Babyvantar dvs utan tumme kan jag snabbt slänga ihop om du vill ha. Jag har mer av mössgarnet och liknande garn i svart, rött och grönt. Sen har jag ju massa andra garner men just det är så mjukt och gosigt.   Det är bara att lämna önskemål.
  • Tant Pruselius
    passau skrev 2010-09-29 07:33:40 följande:
    morrn!
    idag är det foto på dagis, eg ledig dag men vi går dit å fotar så får vi se om jag får med mig några barn när jag ska handla eller om dom får stanna kvar
  • Tant Pruselius
    Lokatt skrev 2010-09-29 09:07:38 följande:
    god morgon, eller nåt Idag fick jag sovmorgon tills för en halvtimme sen, lyx! Maken hemma idag.
    Härligt! Hur har det gått med klänningsjakten?
    Asereht skrev 2010-09-29 09:35:22 följande:
    Tack! *glad*
    zasata skrev 2010-09-28 21:15:02 följande:
    Jag skulle behöva shoppa.
    Men pengarna är ju fan snart slut, och då fick jag en bra lön denna månaden. blä!!!!
    Köpte nova star jaeans, mössa, napphållre, på freshmilk igår och en liandlo tröja, duns pyjamas och något mer på cbkids.
    sen ska jag köpa present till pappa.
    dumma apoteket skit!
    BLÄÖÄÖLÄLÄÄ!!!
    *älskar med bumberskyddet* När jag har en bugga så ska jag önska mig ett sådant av tomten
    zasata skrev 2010-09-29 10:22:03 följande:
    Jag är rädd!! Jävla skit medicin!!! Är skit trött nu och känns som jag ska skita ner mig!
    låter inge bra det där.... hur länge ska du pröva denna innan du får byta om denna inte funkar. Har hört att det kan vara en riktig djungel innan man hittar rätt "lyckopiller".
    Nifelheim skrev 2010-09-29 11:12:08 följande:
    Jag måste ha en ny sittvagn/sulky för softyn har skramlat sin sista mil. Funderar på en Sitty nu, men är det någon som har koll på vad lufthjul till en sån går på? Avskyr nämligen sittys originalhjul

Första gången någonsin som jag köper en vagn enbart utifrån faktiskt behov och inte för att jag har "lust".
    eller en  brio spin(n)?!
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2010-09-29 13:31:28 följande:
    Hjärta
    Vem vill prata om misslyckanden? Jag väger mig ju aldrig, men vem vet jag kanske hänger på jag med. Bra inspiration, så fråga gärna i tråden, så jag också lär mig. Läser faktiskt ibland men i och med att det ännu inte lugnat ner sig här så är det lite prio att få i mig mat överhuvudtaget nu. Läkaren frågade vad jag åt igår när jag sa vad jag inte åt. Börjar bli lätt uttråkad nu men choklad verkar åtminstonde funka. Äter för tillfället inte mjölkprotein, soja/baljväxter, ägg, sädesslag, lök, röda saker så som paprika eller gasbildande som broccoli tex. Och ja, det finns massor kvar, om man lagar från grunden. , i fruktväg äts just nu banan och sen igår äpple. Men å andra sidan så är jag nu rätt övertygad om att jag har testat det mesta för att vara snäll mot litens mage, men det hjälper föga. Även om han blir sämre av t.ex chili och citrus.
    Men får se om medicinen gör underverk, hoppas kan man ju. Vi fick alltså medicin mot reflux/gerd, alltså sur mage i och med att han spyr, har ont och inte sover.
    hoppas hoppas hoppas meducinen hjälper litens mage Hjärta
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-09-29 13:17:42 följande:
    Jag har inte förbjudit viktsnack i tråden, jag och någon till (har jag starkt för mig) tyckte det blev bara viktsnack en period. Om vikt är det enda som ska diskuteras så blir det väldigt trist för den/de som inte ständigt försöker gå ned i vikt att läsa. Inget är ot sa vi när vi startade tråden men iom att fokus låg på barnvagn och pyssel från början så kändes det lite trist att viktbiten tog över.

Det är inte säkert jag kommer att delta i snacket i vikttråden heller men för att inte andra ska behöva läsa mina kostfrågor till Ekorren så tänkte jag vara lite sjysst och ställa dem där istället eftersom det är viktrelaterat. Eller så messar jag istället. Jag är inte så benägen att lägga ut min övervikt och mina misslyckandet till allmän beskådan. Saker som blir personliga och jobbiga brukar jag hålla utanför nätet. Därav att jag inte pratar körkort heller.
    *tiger med om körkort och extra kilon*
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-09-29 13:41:45 följande:
    Tant Pruselius skrev 2010-09-29 13:27:36 följande:
    Härligt! Hur har det gått med klänningsjakten?

*älskar med bumberskyddet* När jag har en bugga så ska jag önska mig ett sådant av tomten

låter inge bra det där.... hur länge ska du pröva denna innan du får byta om denna inte funkar. Har hört att det kan vara en riktig djungel innan man hittar rätt "lyckopiller".

eller en  brio spin(n)?!
    Jag tror att E är för stor för spin, och så har den väl små framhjul? Behöver något riktigt terränggående.
    aldrig sett den där EL, som jag råkade ta bort ur medelandet nu ?!. Tyckte färgen va fin!
    Duuuu ge mig uttalande ang Nitron, jag är ju inte sååå förtjust i EL-vagnar om det inte är vår älskade pippikärra vi snackar Men är liiiiiite nyfiken på just nitron....
    Fröken Småland skrev 2010-09-29 14:40:12 följande:
    Asereht: Jag håller med Kavat; ställ frågorna i tråden så vi andra lär oss också. Jag hade samma "problem" med LCHF som du; nämligen att jag inte kan äta mat på morgonen. Bröd är min favoriträtt alla kategorier så för mig höll LCHF ungefär 12 timmar tror jag Men Ekorren skrev ju något om att man kan baka "fakebröd" och pannkakor och det låter ju lovande. Kanske man skulle ge det en chans till *funderar*

Kavat: Ja, vad äter du? Fattar inte att det bara går att leva utan 90 % av födoämnena

Nif: Årets Spider ser så där space-ig ut med porr-tyg men förra årets var jättefin. Jag är helt såld på den hallonröda och var och klämde på en senast idag. Men guuuud vad tyngstyrt det är med fyra fasta hjul!
    kanske var det just brödkärleken som fick dig falla för en dansk då ?! för i danmark äter dem ju mkt smörgåsar....och winerbröd och röda korvar :-P
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-09-29 15:23:53 följande:

Här är en dålig bild på Spider 2010. Hittar ingen bättre tyvärr...

ja den ser väll ut som softyn?
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-09-29 16:32:08 följande:
    Hjälp mig småländskan! Skulle jag gilla en Lodger? Har fått ett erbjudande om att köpa en Lodger bunker + en po.p vinteroverall för 700 vilket är ett bra pris. Måste bestämma mig snabbt! Lodgern är röd.
    Köp!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11