Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

*uppdatering* NU har han gjort det.

Sorry, tråkig humor, men jag måste bara berätta om allt som händer i mitt liv idag. Drömmer

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

Välkommen Kristina!

Jag är 33 år, bosatt på Gotland, gift med Vipera (som är sorgligt inaktiv i den här tråden, men desto mer aktiv irl) vi har Vendel snart 5 och Vemund drygt 1 tillsammans + att vi ska ha en gemensam bebis i juni. Sedan tidigare har han en son som är 22 och jag har Tin 16 och Saga 14,5 år. Deras pappa (och Saga) bor på fastlandet.

Jag gillar att pyssla med allt möjligt, rita, skriva, måla, fotografera och sy, men det sistnämnda är jag inte så bra på. Jag gör det hellre än bra kan man säga. Egentligen är jag utbildad undersköterska men kroppen säger ifrån så jag skolade om mig till socionom men vill hellre vara lärare.

• Ekorrfamiljen

Haha, ja när det kommer till shopping är nog zasata (samman med Angel) de mest kreativa i den här tråden.

• Ekorrfamiljen

Jo, ibland vore det najs med en bro, men andra dagar önskar man att det var ännu svårare att ta sig hit. *host* Stockholmsveckan.. *host*

• Ekorrfamiljen

Hur gick det Asereht?

Kavat: Vemund är väl aningen mer än halvåret fyllda? Drömmer Han blev 15 månader den 11/2. Fattar inte vart tiden tar vägen.

Nu har Vemund och jag sovit middag ett par timmar, på tal om tid. Han sover btw än. Det tar på krafterna för både mamma och barn med inskolning och massor av frisk luft. Ser att maken redan handlat, jag som ville med och shoppa loss lite mer (bacon och annat nyttigt).

Just det, jag kom på en sak till jag köpte faktiskt: En påse Ekorrens ekologiska med havtornssmak. Kollade det godis vi brukar köpa till Vendel och allt innehöll glukossirap = det har Vemund fått i sig konstant i några månaders tid. *bad mom*

• Ekorrfamiljen

När barnen sover, leker med varandra/har sällskap av pappan eller är på dagis har man ju tid att skriva en del, iaf när man är arbetslös (och lite halvhandikappad av foglossning) som jag.

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2011-02-20 16:51:56 följande:

Och jag har varit i Borås och besökt Leos lekland. Riktigt bra lekland, bästa hittills

*gilla*

Vill också gå på lekland, men det finns inga på ön. Jag förstår dem som gnäller på att storstadsmorsor (alltid morsorna) lämnar sina barn på dagis när de får småsyskon, för i storstan finns ändå något att göra med det äldre syskonet; Museum, lekland, barnvänliga fik, roliga lekparker, shoppingcentrum där man kan fika o umgås med andra föräldralediga, öppen förskola med generösa öppettider mm mm. Här finns ... öppen förskola typ en dag i veckan (som passar våra tider då.)

• Ekorrfamiljen

Tillägger: Inte ens en simhall med barnbassäng finns på lagom avstånd. (5 mil är som 25 mil på fastlandet. ) Här i sta'n finns bara en vuxenbassäng a 25 meter, that's it!

• Ekorrfamiljen

Frk S: Men du ser!! Slänger mig på golvet och sparkar som en tjurig 2-åring. Vill gå och bada med ungarna. De har pratat om att bygga en ny simhall i åratal här, men att få arslet ur vagnen verkar värre. Fatta vad kul med en varm babybassäng (typ 20 cm vatten) en varm barnbassäng (runt 60-100 cm) och en vuxenbassäng med typ 120-400 cm..) Typ som i Värnamo. Jag var och badade med de stora kidsen hur ofta som helst. Vendel har nog inte ens sett en simhall från insidan. *skandal*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11