• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

nu har jag forskat och funderat samt varit på vägledarmöte, ang. studier. Ser ut som jag kommer plugga deltid ett bra tag framåt, delvis på distans. Blir bra med barnen och så, då finns jag där mycket och kan minimera fritids/dagistiden.
    Men är fortfarande kluven inför beslutet. Kommer fortsätta jobba några ledsagartimmar dock.
    Vas ska man bli när man blir stor lixom?!

• Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-12 14:15:41 följande:
    Absolut, om jag får ändan ur någon gång i framtiden så.
      det med

Men det går ganska fort och lätt, bra att ha i bakhuvudet när du vill ha ett lagom projekt tidsmässigt, fast som gör stor skillnad på vagnen
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-05-12 14:36:27 följande:
    Lokatt: kul med studier . Vad skall du plugga för något?
    i höst blir det nog bara 150p. (ev.200) dvs två kurser. Matte är nog den ena den andra har jag inte bestämt mig för vilken än... Eller om jag tar matten nästa termin.. Jag vet inte, har sån beslutsångest. Än så länge är det på gymnasiepoäng.

Hur ska du göra?
  • Lokatt
    Kavat skrev 2010-05-12 14:52:12 följande:
    Varit hos bm idag. Allt såg tiptop ut förutom att jag knappt kan gå. Denna veckan har foglossningen varit värre än någonsin. Lilleman skötte sig iaf ok efter mutning med ritblock, kritor och sen kex. Får väl se hur länge jag klarar mig, bm sa att det var bara att ringa när jag inte orkar mer. Men sjukskrivning är ingen höjdare  heller, men vad ska man göra när man inte klarar av att ta sig själv. Hålla ordning på en 3-åring hela dagarna som är trotsig till tusen och inte vill göra något som jag vill är inte det lättaste. Tyvärr så är det dotterns dagis som "skapar" en del problem. Vi måste komma iväg hemifrån, ta på oss kläder, borsta tänder osv och han gör som sagt inget man vill just nu. Jag blir stressad om vi är sena och så blir det bara värre. Sen är det en pina att ta sig ur och i bilen.. Blä, vill ju kunna ta hand om mina barn och maken behöver ju vara på jobbet, så det känns just nu bara pissigt. Dessutom vet jag att valda delar av släkten ännu mer kommer att tycka att jag är en idiot. *gråter*
    tråkigt
    Kan inte dagistiderna ändras så maken tar hämt/lämmning eller åtminstonde en?
  • Lokatt
    Kavat skrev 2010-05-12 15:13:40 följande:
    I och med dotterns allergier så misstänker jag att de är gladast när hon är där och bara äter lunch. Men, jo, kanske ska kolla om det går att byta lite, har funderat lite på det innan. Idag "beklagade" jag mig lite för den ena, men ville inte nämna något för henne för jag hade bara fått ett nej direkt, är jag rätt säker på. "De har sina 15 timmars vissa dagar och så är det"...
    men, prata inte med personalen då, gå högre direkt. tjorvar de be om papper från barnmorskan kanske?
    Så gjorde vi när jag hade ont när jag var gravid, maken hämtade och lämnade.
  • Lokatt
    Riskiflickan skrev 2010-05-12 19:15:47 följande:
    åh idag har vi varit å kollat på vagnar *dreglar* finns dock otroligt få som blir riktigt små när man fäller ihop dom....
    vad är ni inne på då?
    Ni ville ha en att ha i bilen ,en med liggläde, eller hur var det?
  • Lokatt

vad gör ni, det är så lugnt här inne?
    Fast å andra sidan stressar jag runt själv så jag knappt hinner hit in.
    Idag måste jag posta ansökan om skola i höst, vilka ämnen och så. Jag har fortfarande inte helt bestämt mig!

Igår åkte jag med min plastpappa och tittade på valpar, jag var med som rådgivare, har hjälp honom leta efter hund och bestämma sig för en hundras. Det var strax över 1,5 timme enkelväg och det blev ingen därifrån, så idag åker vi till ett annat ställe. Tror det blir hund med hem idag för han.

Kavat, har ni inte satt svärmor på ett längre avstånd? eller har ni fortfarande kontakt?
    Jag har mamma på avstånd nu. Bort med energitjuvar som inte vill ha en vettig relation (även om det verkligen inte på långa håll är så lätt som den meningen låter sim)

• Lokatt
    zasata skrev 2010-05-14 14:00:13 följande:
    På måndag skall jag på jobbintervjuv.. Jag vill ha jobbet jag vill ha jobbet.. Håll tummarna!
    spännande! vill du avslöja vart?
  • Lokatt

Men vad är det med Lindex?! http://www.lindex.com/se/shop/barnklader-flicka-86-122-cl/  *suckar högt* Inte min kopp te om man säger så

Riskiflickan skrev 2010-05-15 21:51:33 följande:
    lokatt: vad blev det för ras då?
    haha, en tibetansk spaniel, inte heller min kopp te, men passar min vän perfekt. Dock gillade inte gamla hunden nykomlingen så hon är här och jag jobbar massor med henne. så nu har jag en hel del jobb för att hjälpa han o få det funka. -mer att göra, jippie just vad jag har tid med-
    Nifelheim skrev 2010-05-15 21:22:51 följande:
    Honom lämnade jag kvar ute i skogen (hos min mamma alltså ).
    Härligt och kul för han med gissar jag
    Här är jag så ledsen över bristen på hjälp av mor/farföräldrar mm. så jag orkar inte tänka på det, men såklart en annan grej eftersom jag inte lever ensam.
  • Lokatt
    Riskiflickan skrev 2010-05-15 22:18:19 följande:
    ujje...jaja, inte min typ av ras vad tränar du med den andra då? vardagslydnad?
    ja, kan man säga, fast först behöver hon plockas ner, hon anser sig vara för hög och blir stress-dominant.
    Med mig är det inga problem dock, jag läser hennes signaler och är ganska signalsäker själv, så jag befäster och plockar på mycket psykisk ansträngning och träning för henne och ger henne nya "jobb" nu när hon förlorat gamla. Rehabiliterar helt enkelt En del jobb...
    fabi skrev 2010-05-15 23:28:04 följande:
    de är så fina,,,jag har köpt de randiga byxorna till min plutte,,men hoppade över den rosa tröja,,vett inte varför,¨åt andra sidan är han inte så liten längre och kände att den kanske blev för tjejig för en 18 månader pojke,,men det hade ju varit super snygg...
    Biter mig hårt i tungan
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11