Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Jag lärde mig läsa när jag var 5 år, så jag hade hoppats att mina barn skulle vara likadana, men icke! Tin var inte alls intresserad och är fortfarande inte (trots tonvis med böcker jag köpt så fort han andats om intresse för något) och Vendel bara tramsar när man ska läsa.. Saga läser massor förstås, men hon är ju så "far away from me" med allt. Hmm, jag ska sätta Vemund i hårdträning, han ska få läsa för mig när han fyller 3. Hehe! Inte.. Man ska inte tvinga fram något som ska vara lustfyllt, men jag kan inte förstå grabbarnas ointresse.  

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Haha vad ni är roliga! Jag köper också helst begagnat så slipper jag värsta rep-ångesten! (Oj! Det där lät allvarligare än det är.. repångest.. Huuh!)

• Ekorrfamiljen
    Asereht: Vilken otur med alla "fynd" från E-bay.. *garvar småelakt*

Lokatt: Kul att det går framåt (!) med körningen.

zasata: Gud vilka fina bilder på de söta kidsen! (Vill också ha en BRA kamera!) Håller tummar och tassar för intervjun!

Fröken Småland: Hahaha! Men vitt och guld är väl alltid fint ihop!? {#lang_emotions_dreamer}

Nä, ska göra mig i ordning och packa om i Vemunds skötväska. Strax ska vi iväg till farbror psykologen.
  • Ekorrfamiljen
    Pruseluskan skrev 2010-05-18 11:14:09 följande:
    nawwwe!Är han inte välldans lik dig?Söt som socker är han hur som!Vart håller Ekorren hus ?- Hur går det med unge herr V, har ni fått lite fler timmar på förskolan? hur funkar det?- Vad gillar du din sing nu när du kört den ett tag?
    Här! Vi har fått fler timmar och det blir (nästan) som att ha en annan unge här hemma. Myyycket bättre för honom med kontinuiteten. Som både personalen på förskolan och öppna förskolan konstaterat så är det bäst för Vendel med förskolan där det är samma barn och samma rutiner varje dag. Nu har han varit hemma 5 dagar pga klämdagar och allt vad det är, så det var småkaos igår. (Han åkte ut två minuter på altanen och när Tin släppte in honom skällde grannen ut Tin - man får inte stänga ut barn på altanen! {#lang_emotions_innocent})

Jag är fortfarande kär i min Sing och får många komplimanger för den och igår var det tre mammor på öppna förskolan som frågade massor om vagnen.

Nä, nu vaknade Vemund och jag som inte packat klart.. *rusar*
  • Ekorrfamiljen
    Pruseluskan skrev 2010-05-18 13:42:11 följande:
    oj vilken lesdsen...*börjar nästan gråta*
    Sooorry! Du kanske är sanndrömd? In på E-bay med dig! *kramar om*

Det blev ingen psykolog för oss! Han var borta och ingen visste var. Hmm, hoppas han inte hört vårt rykte och gömde sig..
  • Ekorrfamiljen
    Ase: Vilka söta grabbar! *smörar lite extra* Hehe, men ärligt, de är supergulliga allihop!

Japp, jag har en ROOOOSA BT Jogger (sedermera Amsterdam) från Babyproffsen, en 06:a tror jag.

Här ligger mina grabbar på ett täcke på golvet och leker med Vemunds senaste leksak, en aktivitetstavla från Fisher-Price, den kan tydligen flyga oss alla till månen enligt Vendel. Han har gått runt och klätt Vemund, mig och sig själv i rymddräkter, stövlar och hjälmar, för det måste man ha. Hmm, Vemund vill nog inte till månen för nu började han gråta. Får nog gå och mata honom.
  • Ekorrfamiljen
    Sarah; När det gäller rymden funkar aluminiumfolie alltid! Gör en hjälm av folien och sätt på två spröt som antenner.. Eller en fyrkantig papplåda på huvudet som lite "robot-huvud".

Grattis till blommorna förresten! Har du hämtat dem? Fick du pengarna? Var lite osäker på om det blev rätt kontonummer..

Fröken Småland: Ja, det är märkligt (men skönt)! Dels behövde väl Vendel mer kontinuitet och att träffa samma barn varje dag och dels orkar vi väl bättre med mer "avlastning" nu. Visst är det tjafs och trots ändå, men man märker skillnad ändå på Vendels psyke och humör.

Hehe, här sitter Vemund i knät på mig och försöker skriva han också.. Vad han är "på"!

Igår var det fixarkväll på Vendels dagis. Vi var där några timmar och hjälpte till att fixa på gården, måla staket (i härliga Pippi-färger) sätta upp hyllor i förrådet och eftersom personalen har en bild av mig som kreativ (?!) bad de mig att måla en bokstavsorm på asfalten. Sagt och gjort, men det blev en larv istället. Shit vad svårt det är att måla med sån där linjefärg som används på vägar! Luktade gjorde det med så jag var lite "thinner-hög" när jag var klar men fint blev det. Två andra föräldrar hjälpte till att fylla i konturerna för det var tidskrävande.. Det kommer nog bilder i bloggen framöver.

Nu ska jag äta frukost och aktivera minivalpen.
  • Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-05-21 10:23:22 följande:
    Trevlig tjej   NOT!Läs responsen på de negativa omdömena. www.tradera.com/Drake-maskerad-auktion_302763...Min favirit är auktionen hon budat på men inte tänkt vinna, varför budar man då? *wierd*
    Haha "bud är bindande, det vet alla!" säger hon o sen vill hon inte betala själv. Nej, hoppas jag slipper henne på T.

Vi har varit på 4-årskoll med Vendel idag.. Oh, my god! Efter lirkande och lite omvänd psykologi lyckades vi få honom att göra det mesta rätt, men sedan klättrade han som en apa på sköterskans hyllor, skötbord och fönstersmyg.. *suckar lätt* Hon skrattade och sa att hon förstår hur vi har det hemma när hon sett honom bara den korta stunden.

Vemund däremot satt stilla och snäll i pappas knä och väntade på sin tur. Han blev bara vägd eftersom vi kollade längd och huvudmått för ett par veckor sedan. Idag stannade vågen på 9970 g. Nu liger han på golvet och skäller på sina leksaker som så försmädligt rullar ifrån honom när han vill leka. Jag försökte få honom att sova, men icke. Kanske det funkar med lite tutte och snuttefilten nu..?

Fröken S; Hämtade lite broschyrer idag, ska jag skicka? Vad är ni intresserade av? Sport, hästar, konst, kultur..?
  • Ekorrfamiljen

Hjälp vad ni skriver..

Fröken Småland: Okej, hade annars letat upp lämpligt kuvert här, men jag kan lägga allt i lägenheten istället då.

I lördags var vi nere på hamnen och åt glass. Då såg vi att PrimörPremiären höll hus i gamla silon där så vi gick dit. Massor av gott närproducerat att provsmaka och så var Alexandra Pascalidou där och gjorde reklam för sin kokbok: Min stora feta grekiska kokbok. Eftersom grekiskt är typ det enda vi aldrig lagar hemma (sanning med STOR modifikation) var Vipera bara tvungen att köpa den. Som tack fick vi världens gulligaste signering i boken av Alexandra. Hon var ju supermysig! Boken är jättekul att läsa och flera av recepten får till och med mig att bli sugen på att laga mat.

Idag var det utvecklingssamtal på Tins skola. Han är verkligen 15 år.. *suck* Men jag är glad att han gillar matte och försöker med det andra iaf. Han måste ju skärpa sig om han ska komma in på det gymnasieprogram han vill söka om ett år!

Oj, nu vaknade Vendel. Återkommer kanske.. Kramar!

• Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-05-24 21:56:47 följande:
    Valco och BT är samma vagn. Kommer inte ihåg riktigt exakt hur det hänger ihop men jag vet att det är så. Valco heter den i USA och där är de stora. Den ljusblå/rosa tillverkades tex till Julia Roberts väntade tvillingar och blev sedan en del av produktion.
    Aha, var det den jag köpte 2006 då, eller? BT Jogger Komfort i rosa. Me lööv!

Ja, vi ska absolut återkomma angående de grekiska recepten. Hon har ju varvat dem med en massa historier om sin familj och om Grekland och historia. Kul att läsa.

Vendel hade förmodligen en mardröm eller så var det "nattskräck"; han var svår att få kontakt med men somnade om efter en stund och jag tror inte att Vemund vaknade alltför mycket heller.

*läser vidare*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11