Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Försöker komma fram till huruvida jag behöver en vinteroverall till liten eller ej. Jag har ju skaloveraller och ullunderställ. Klurar nu på om jag ska köpa en ullfleexeoverall eller en vinteroverall. Man vet ju aldrig hur vintern kommer att bli. *suckar*

Jag har bestämt att buggan får stanna. Jag kommer bara ångra mig annars. Jag ändrar mig säkert igen men men. Jag får sälja av lite tilblehör och grejor jag inte använder alls istället.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-29 16:09:25 följande:
    Jag tycker inte att man har någon större användning för overaller till småttingar som inte kan gå själva. De sitter ju mest i en åkpåse och har det gott
    Tänkte mest att om det blir sådär tokkallt i vinter igen så kan man behöva overall i åkpåsen som man kanske normalt inte har annars. Får se hur jag gör, kanske hittar man något billigt.
  • Asereht

Nöffeliten mår inte bra idag. Han är genomsnorig, febrig och ledsen. Det kliar i munnen också.

Nu är skolorna igång så nu kommer snuvorna, vi är alla snoriga här hemma nu. *suck*

• Asereht

Först dricker Bamse dunderhonung, sen slår han sig på öronen så det kommer många fina färger sen blir han jättestark! /Minibusen 4 år

Nöffeliten är fortfarande febrig och snorig. För första gången sedan han föddes har han haft en natt då han vaknat en gång i timmen och varit ledsen. I normala fall vaknar han Max två ggr mellan läggning och uppgång och då grymtar han vara lite så att jag vet att han vill åt rutten.

Jag är totalt urlakad.

Det blir en soffliggardag med liten då han helst ska vara i famnen hela tiden.

• Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-08-30 10:43:14 följande:
    Stackars Lillnöffe! Vemund har också feber idag igen. Inättras hade han ingen feber och inte i morse heller, men nu vid 10-tiden låg han på 37,9 igen.. Däremot vaknade han vid 4.30 och gallskrek, helt otröstlig. Ville inte ha tutte och inte vara i famnen och bara slängde sig fram och tillbaka i panik.. Stackarn, man känner sig så maktlös när man inte kan trösta.
    Nöffe vaknade säkert 100 gr inatt och var jätteledsen. Det är både  jobbigt och frustrerande när man inte kan hjälpa. Hoppas det går över snart för alla drabbade!

Jag har stickat klart en mössa i garnet vi pratade om men nu blir jag osäker på strl då den satt väldigt bra på Nöffe. Han har ett homf på 44 så det är bäst jag gör en lite större. Ibland stämmer inte riktigt mönstermåtten. Det vore ju synd om den blev för liten.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-30 13:13:53 följande:
    Idag kom min ultrablå Lodger. Löööve!  Hjärta

Hoppas nu bara att lilleman får plats i den... Obestämd

Ja, ja, ja, jag vet att Nöffe behöver en Lodger, sluta tjata! DrömmerFlört
  • Asereht

Sorry Frk S, vi gjorde oss av med våra nordeakonton innan vi flyttade hit pga att nordea suger. Hade det varit SEB hade jag kunnat hjälpa till.

Jag hittade en Lodger jag ville ha och mailade med säljaren som kunde tänka sig att skicka och bara skulle kolla fraktkostnaden och återkomma...för tre dagar sedan. Obestämd

Jag har snöat in på att jag vill ha en åkpåde till och den ska vara glad, visserligen tyckte jag att elodies nya randiga var fin men jag måste nog hålla prisnivån nere lite. Klargul skulle vara fint men det är få gula på marknaden.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-31 10:33:42 följande:

Åsså måste jag ju fresta Asereht
    Najs! Vi vill också ha en färgglad lodger! *operation lodger påbörjas*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11