Ekorrfamiljen skrev 2011-01-19 20:35:41 följande:
Tack för era kloka svar!!!

Usch ja, jag är ambivalent! Själv hade jag absolut fixat att åka iväg på läger, kollo och även LAN i den åldern, men som ni sa, det beror ju på personlighet och vilka man åker med.

Tin har ju sin förmodade diagnos och är ganska lättledd.

Hans pappa bor ju i Småland och kanske kan köra dem dit, men sen är de ju utlämnade till sig själva (och typ 14 000 pers) i 4 dagar. *funderar fem varv till*
Maken var på LAN när han var yngre, han var 18 när han var i Danmark och han har varit på andra innan dess. Han säger att på den tiden

så var det väldigt lugnt. De som var där var ju där för att spela, träffas och byta disketter som man hade på den tiden.. Haha! Det fanns ju dock de som drack, men det var väldigt få. Och alkohol vet vi ju alla vad det kan göra med människor... Men jag tror nog att på ett sätt måste man lita på sina barn - men det förutsätter också att du litar på hans kompisar och att de alla hjälps åt att ta hand om varandra - om det skulle hända något... Jag menar det kan ju hända vad som helst, alltså någon annan kan ju råka trilla på honom och så trillar han och slår i huvudet, ja, du fattar. Men då vill man ju att de tar hand om honom om han behöver hjälp.