Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

bohusbebis skrev 2011-06-08 08:21:14 följande:
    Vi kanske kan ha rullatorträff du å jag då (fyllde 40 för nåt år sen...) Åha, nästa steg från barnvagn blir till att pimpa rullatorerna

Jag känner mig absolut som en kärring, kan inte ens gå just nu. Men, jag är "bara" 33 (34 om några veckor) och har 4 (snart 5) barn som är 16, 14,5, 5 och 1,5 år gamla. Jag har alltid "hängt" med dem som är äldre än jag så jag känner mig riktigt hemma med "tanterna" här i tråden. Min man är för övrigt 16 år äldre än jag.

Vagnar ja.. Jag har tappat räkningen för längesen! Till Tin (16) hade jag väl en gammal retro Emmaljunga, en Gesslein (?) en hmm, kan det vara Teutonia, en Brio Kombi, en Brio Sitty och när Saga (14,5) kom blev det en Brio Duette också. Vendel (5) har haft en Brio Kombi, en Brio Duo, en Babytravel Jogger, en sulkyaktig sak från Ge-Kås, en Emmaljunga Softy, en Emmaljunga retrosittvagn och Tins gamla vagnar. Vemund (1,5) utökade vagnsparken med en Brio Exclusive, en Simo liggvagn, en Gesslein Panorama, en Brio Sing, en syskonvagn som är en P&T-kopia, en Babytravel syskonvagn och ja, där var det nog stopp, tror jag. Den kommande bebisen får förhoppningsvis åka Babyjogger City Select tillsammans med Vemund.

Som ni ser ovan är jag ju långt ifrån de värsta här i tråden.. Det är ju bara 18 vagnar, ungefär.. Kan ha glömt en eller annan som åkt upp på loftet, typ.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

Haha, det var racerfart!

Jag tyckte att det gick fort när de tog hål på hinnorna när jag födde Vemund (från öppen 5 cm till bebis på magen på 4 min) men då hade jag ju haft värkar i 4 timmar.

• Ekorrfamiljen
    bohusbebis skrev 2011-06-08 10:32:30 följande:
    tja... var öppen 5 cm när jag kom in för att det blödde lite.. hade inga värkar utan körde mellan kusten och trollhättan själv... försökte stoppas, men nä, vår lilla kille hade lite bråttom... (å så fick vi träffa passau, fast det har vi inte kommit på förrän nu)
    Aha, men då "vann" jag ändå. *tävlingsinriktad idag* Oskyldig
  • Ekorrfamiljen

Haha, vad ni är roliga!

Jag får också visa leg på Bolaget, varje gång. Smickrande, absolut, men samtidigt väldigt irriterande om man glömt sitt leg hemma och inte får köpa ut en flaska alkoläsk fast man är över 30 liksom. Drömmer (Jag tror faktiskt att det är därför jag får visa leg.. Jag köper två flaskor Baccardi Breezer och en flaska vin, jag menar; hur vuxet är det på en skala?)

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2011-06-08 19:17:29 följande:
    Kanske det skulle hjälpa om du istället beställde en 70 cl Explorer? Drömmer
    Haha, jo förmodligen! Problemet är att jag inte vill dricka så'nt. Tyst Lite lagom "fjollig" breezer duger gott till mig. Jag är billig i drift som de säger.
  • Ekorrfamiljen

Vågar man åka till Chappis nuförtiden alltså? Verkar ju som att det bara är Frk S med sällskap som vågar.

Min ungdomsbästis dotter har/ska (?) uppträda där. Ni kan ju hålla utkik efter henne om ni vill, Melanie Espinoza Wolf heter hon. Jätteduktig tjej, året yngre än Saga.

• Ekorrfamiljen
    Leende skrev 2011-06-11 11:09:12 följande:
    Åhhhhhh, vill ha bebis nuuuu... Sover inget på nätterna, enorm halsbränna, oooont av foglossningen...
    yr och svimfärdig heeeela tiden....Rynkar på näsan *bara en månad kvar* känns som en evighet.....
    Känner igen det och lider med dig. Snaaaart är våra bebbar här!
  • Ekorrfamiljen
    Jessika82 skrev 2011-06-14 19:43:03 följande:
    Får man fresta med lite hemagjord kaffeglass???? Testar min glassmaskin... :)
    Åh, inte kaffeglass kanske, men gör du någon med saffran eller polka så vill jag ha! Skickar du till Gotland? Vad är det för maskin och vad kostade den? *funderar på att köpa eftersom Vemund inte tål köpeglass*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11