Vad har ni för cykelsits?
Som rubriken, vad använder ni för cykelsits till barnen?
Hur gamla var de när ni började använda dem?
Vad tycker ni om dem?
Som rubriken, vad använder ni för cykelsits till barnen?
Hur gamla var de när ni började använda dem?
Vad tycker ni om dem?
Har en Hamax Siesta, dottern var nog runt 1 år när vi skaffade en. Jag gillar den, hon sitter bra i den.
Vi köpte en på Biltema, hade premiärtur idag, sonen är 11 månader. Han tyckte det var riktigt kul och satt väldigt bra i stolen. Vi gillade dock inte spännet som skulle användas för att spännan fast den i pakethållaren, så vi köpte en ny rem med ett metallspänne på Clas Ohlsson och satt dit istället.
Har aldrig testat någon dyrare stol, men jag kan inte säga något negativt om vår billiga.
Vi har en hamax siesta. vi köpte den då vi cyklar mycket och gillar att man kan luta den lite så att huvudet inte faller fram när han somnar. Därför tycker jag att den är värd sitt pris, men hade vi cyklat så mycket hade jag köpt en billigare. nu vet jag inte hur andra stolar fästes, men med hamax fäster man en anorning på ramen och sen säter man i stolen där, den där anordningen kan man köpa en extra och sätta på en annan cykel så flyttar man lätt stolen mellen cyklarna vilket vi gillar då det vi ibland är ute och cyklar själv med sonen.
Min granne köpte den från biltema förra våren, den första gick sönder när hon monterade på den, den andra gick även den sönder när hon monterade på den, båda gångerna på olika ställen, sen ville de inte ha den utan köpte någon på coop istället som de också är nöjd med.
Vi har Coop's. Började använda den när barnen var 2-6 år (en stol men olika barn som åker i den.) Gör sitt jobb, lite trång till 6 åringen. Känns som får hennes knän i rumpan
Funderar på om hamaxen är värd sitt pris, tror (hoppas) att vi kommer cykla en del nu när det väl är väder för den... Det lutar mot hamax sleepy nu
Vi har en Hamax kiss, det är den hamax-modellen som man inte kan luta. Hade Hamax Sleepy till dom äldsta döttrarna när dom var små men vi använde sällan lutningsfunktionen, det var sällan de somnade därbak... så när det blev dags att köpa till nästa barn (vi sålde dom andra innan hon föddes) så valde vi att köpa Kissen. Fast då märkte vi ju förstås de gånger hon somnade att det hade varit väldigt bra att ha den där lutningsfunktionen för hon sitter inte bra i kissen när hon sover. I vaket läge är den jättebra men inte i sovläge. Cyklar man ofta och om barnet somnar därbak så skulle jag rekomendera Sleepyn.
Nu är dottern 3 och vi har även en liten på 1 år som också ska med ut på cykelturer så i år blir det cykelkärra för oss.
Jag köpte en Okbaby +10 idag, den verkar bra iaf, har dock inte testat den. Men cykelaffären sa att det var en storsäljare.
Den går att luta i 10 lägen så det blir sleepymode på den, antagligen precis som på Hamax.
Sätter fast den på ramen och ska vara lätt att snäppa av om man inte vill ha med sitsen. Sitsen kan man även låsa fast med ett medföljande kodlås.
Vi gav 900 för den.
Jag har köpt en Hamax siesta till dottern med lutningsfunktionen i åtanke. Men jag tror att jag la pengar i sjön där. Hade lika gärna kunnat köpa den utan lutning. Hon älskar att åka cykel, men somna i cykelstolen det lär hon aldrig göra.