• Geiisha

Hur är det att bo i Helsingborg?

Tjingtjing!
    Jag tänkte bara höra om någon här bor i Helsingborg (norra helsingborg/helsingborgs centrum, typ nära vattnet! spec pålsjö är jag nyfiken på) och kan berätta lite om hur det är? Är det stökigt? Lugnt? Fint? Fult?
    Vore intressant å få lite grepp om hur det är att leva där.

Funderar på att flytta dit efter studierna, bilda familj där o.s.v.

• Svar på tråden Hur är det att bo i Helsingborg?
  • vackrastarflow

Jag bor i Helsingborg, dock i de södra områdena.
    Ska flytta från Miatorp till Råå (ska bara vinna budgivningen också!).

Helsingborg har bara blivit finare och finare med åren. Jag har vuxit upp här och när jag var yngre var staden inte alls lika välskött.

Det är en lagom stor stad med närhet till Danmark/Köpenhamn och Malmö om man vill åka till nån större stad.
    Som många andra städer i Sverige är det rätt tyst på vintern men den vaknar till på våren och sommaren är underbar! Det finns väldigt många restauranger i Hbg.
    Det är relativt säkert här, dock ska man undvika vissa platser sent om kvällarna, tex Knutpunkten och Stadsparken.

Pålsjö är ett fint område med närhet till naturen. Känner inte till det i detalj eftersom det är ett bostadsområde som man kanske inte åker till om man inte har en bestämd plan
    Pålsjö skog är jättemysig, och stranden ligger i närheten. Stranden är superfin!

Svar på tråden Hur är det att bo i Helsingborg?