• Glimma76

"kommer" Påskharen till era barn på påsken?

Jag är uppvuxen med att påskharen kom på påskafton och gömde paket och ägg med godis i trädgården. Det får mina barn också, och påsken är nästan lite kul som julen.

Har ni påskhare till era barn? Tror inte det är så vanligt i Sverige.

• Svar på tråden "kommer" Påskharen till era barn på påsken?
  • Kazeer

Nej, ingen påskhare här. De får inte ens påskägg ... än. Vi får se när de blir äldre.

Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Apple Pie

Ja, dem får påskägg, ett svenskt -sånt i papper med motiv på som man fyller själv, jag brukar lägga i en present med godiset, sen får dem ett engelskt - stort chokladägg i en box, och amerikanska - små plastägg som man fyller själv och de får leta upp i trädgården. 

Jag bor dock i England och är gift med en Amerikan! När jag växte upp fick jag alltid svenska påskägg av mamma/pappa, mormor och morfar fast alltid bara godis.
  • Buster78

påskharen kommer, men ja har aldrig lyckats se honom, och får heller inget själv! Hmm??{#lang_emotions_undecided}

• Jezamine

Mina barn får inte ens påskägg.Påskhare..?

Avstängd tills vidare
  • Glimma76
    Buster78 skrev 2010-04-03 12:02:20 följande:
    påskharen kommer, men ja har aldrig lyckats se honom, och får heller inget själv! Hmm??
    Nej, det är samma skit med tomten, det är ju alltid bara barnen som får en massa
  • Apple Pie

Ni som inte villl ge godis, varför ger ni inte en liten present i ägget?

• Glimma76
    Apple Pie skrev 2010-04-03 12:06:33 följande:
    Ni som inte villl ge godis, varför ger ni inte en liten present i ägget?
    Vi ger mest presenter, även större som inte får plats i äggen. Och bara lite godis.
  • Glimma76
    Jezamine skrev 2010-04-03 12:05:02 följande:
    Mina barn får inte ens påskägg.Påskhare..?
    påskharen är påskens tomte. kommer och gömmer ägg och paket i trädgården, men visar sig aldrig
Svar på tråden "kommer" Påskharen till era barn på påsken?