Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Abort är barmhärtighetsmord

Tygtiiger skrev 2010-04-03 19:30:46 följande:
    TS: vi har fri abort, och jag tänker inte lägga mig i varför du har sett det nödvändigt att genomgå en abort vid sju tillfällen. Jag tycker inte heller att det är barmhärtighetsmord, det är abort, helt enkelt. Eller enkelt och enkelt, det är det väl inte. I vilket fall som helst så är du i din fulla rätt att välja abort utan att vi ska lägga oss i det. Själv är jag tacksam att jag har sluppit. Det verkar inte kul. Men du kör ju uppenbarligen oskyddat sex - är du inte orolig för könssjukdomar? En graviditet är aldrig en katastrof, barn kan inte vara det - men aids är faktiskt just en katastrof. En obotlig sjukdom som innebär rejäla inskränkningar i hur du kan leva. För i helvete, på med kondomen, så kan du ha hur mycket sex du vill och varken bekymra dig om klamydia, hiv eller oönskade graviditeter!
    Det där kan jag skriva under på. Tycker inte det är omoget eller fel att göra abort, men att ha oskyddat sex är i dagsläget fan inte smart. If you ask me.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    sannapannapådal skrev 2010-04-03 19:36:57 följande:
    Jag skrev ju omogen 15-åring. Hade min dotter betett sig så härhade jag blivit fruktansvärt ledsen. Undrat vad jag gjort för fel i inuppfostran alltså.Och tänk på alla som inte lyckas bli med barn trots otaliga försök.Sånt här är ett hån mot dem tycker jag...Fy f*n!
    Så du fostrar dina barn att föda barn hon inte vill ha!?
  • Dorian Ertymexx

Sedan tycker jag inte att abort är mord. Inte mer än att ta bort en vårta är mord. Finns det inte ett medvetande är det inte mord.

• Dorian Ertymexx
    sannapannapådal skrev 2010-04-03 20:00:22 följande:
    Jo, jag tycker det är ett hån mot orfivilligt barnlösa att göra abort efterabort efter abort. Precis som om en (7!) graviditet är nåt man kan slänga bort sådär bara...som skräp liksom. Som att dra en tand eller nåt med en axelryckning
    Och jag tycker att det är ett hån mot de fattiga barnen i världen att föda barn efter barn efter barn. Så vi kanske ska skita i att ta upp vad vi tycker är hån, eller vad säger du?
  • Dorian Ertymexx
    miaochklara skrev 2010-04-03 20:02:34 följande:
    Tyvärr är jag allergiskt mot kondom. Jag får klåda och det är inte speciellt skönt.
    Det finns speciella kondomer för latexallergiker. Litet dyrare iofs, men är det inte värt det så är det dags att byta älskare. :P
  • Dorian Ertymexx
    sannapanna67 skrev 2010-04-03 20:03:49 följande:
    Nej, jag har aldrig påstått att dina chanser påverkas av andras aborter. Är du ocksåen omogen 15-åring eller? Det jag skrev var att det är ett hån mot de som är ofrivilligt barnlösa.Och det står jag för
    Och jag står för att de som skaffar barn hånar de fattiga i tredje världen. Speciellt de ensamstående barnen som kunnat adopteras.
  • Dorian Ertymexx
    sannapannapådal skrev 2010-04-03 20:09:39 följande:
    Herregud...Jag fostrar mina barn att skydda sig tills de bestämt sig för att devill ha barn. Sen är det inte alla som kan få bli med barn, men man får verkligen hoppas.Du är väl en sån som tycker att det är helt Ok om din dotter gör 26 aborter,det är ju he..elt normalt. Va?
    Ja, absolut. Inte idealiskt, men om alternativet är att föda oönskade barn, så ja.
  • Dorian Ertymexx
    sannapannapådal skrev 2010-04-03 20:13:49 följande:
    Nä det tycker jag inte. Du har en förmåga att dyka upp lite varstannsoch provocera. Det är väl ditt lilla nöje...
    Aha. Så om du hoppar på folk och uttrycker att andra blir kränkta så är det OK, om jag gör samma sak så provocerar jag för rent nöje. Intressant tolkning.
  • Dorian Ertymexx
    Bam skrev 2010-04-03 20:21:14 följande:
    Tja, vad kan man säga? Bra att du Ts har valt abort före att föda barn du inte vill ha.För min del får du gärna göra 7 till. Trist att folk tar det så personligt. Barnlösa blir inte lättare gravida för att nån inte gör abort. Är det provocerande? Ja, kanske. Men sluta ta någon annans privata beslut personligt är mitt råd.Med tanke på hur många barn som vanvårdas och uttnyttjas så borde fler göra abort!
    Le word, som kanadickerna skulle sagt.
  • Dorian Ertymexx
    Kyanita skrev 2010-04-03 20:45:42 följande:
    Klart du gör... *asg* Därför jag gillar dig ju!!!
    Trevligt att höra, tror jag. ;)
Svar på tråden Abort är barmhärtighetsmord