Inlägg från: lyckospeja |Visa alla inlägg
  • lyckospeja

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Har td på fredag, men tjuvade med ett extratest nyss. Visade +! :D Kan knappt tro att det är sant. Det är så jag skäms lite att vi lyckats så "lätt" 2 ggr med FET... Men vi ska inte ropa hej än, är ju några kritiska veckor framöver som vanligt. Men lite glad måste man väl få vara ändå?! Hoppas verkligen att alla ni som försöker med syskon lyckas snart! Håller mina tummar stenhårt för er. :) Kram

• lyckospeja

Tack Lastbilslillan & Kotten7381!

Ja är man inte säker på att man vill skaffa syskon så ska man absolut vänta. Man kan ju inte skaffa fler barn pga andra påtryckningar (folk som frågar om det inte är dags för syskon, eller för att "alla andra" skaffar syskon osv) om man inte är redo själv. :)

Ja, jag tror också det blir + igen på fredag. Har varit extremt trött idag (Sov middag i TVÅ TIMMAR! Haha...) och mått mycket illa hela eftermiddagen. Dags att börja äta mindre portioner och oftare igen.
    Håller tummarna för dig för att akupunkturen fungerar fort denna gång också! :)

• lyckospeja

Jodå, det blev helt klart ett plus! Ska på inskrivning nästa tisdag på mvc, sedan blir det vul sista oktober! :D

• lyckospeja

Väntar på behandling:

Åh, spännande! Hoppas det tar sig! :)

Sprayare: 

Sprutare:

Äggplockning: 

Ruvare: 

Waiting 4U: syskonförsök 1 TD 24/10

Gravida: 

lyckospeja
  • lyckospeja

Åh vad skönt att vara av med illamåendet. Ser fram emot det själv. Mådde så illa igår kväll så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Usch... Det var nog värsta omgången någonsin under graviditeterna!

Elvira pratar också mycket, men det är mest konstigt pladder här med. :P Men några ord hon använder är: tyst (sagt det åt hunden en del), oj, wow, mamma, kaka, juice, pappa...

• lyckospeja

Det finns en stor namnbok att ladda ner på nätet, den är bra! Jag tror man kan få symtom snabbt. Förra gången dröjde det några dagar, men denna gång kände jag redan samma dag. Låter konstigt, men så var det. Jag kände ingenting vid återföringen och inget efter. Men några timmar senare kände jag att det började värka lite i magen. Det berodde inte på progeteronet heller för det hade jag inte börjat med ännu då. Ursäkta om inlägget blir ihoptryckt och rörigt. Blir så trots nya rader pga att jag skriver på mobilen... Ruvare:  Waiting 4U: TD 25/10 Kotten7381 Gravida: lyckospeja BF 9/6 Bel, BF 1/2 Vi o lilla hjärtat, BF 7/2

• lyckospeja

Så, är vid datorn nu så jag rättar till min röra. ;)

Ruvare: 

Waiting 4U: TD 25/10
    Kotten7381

Gravida:
    lyckospeja BF 9/6
    Bel, BF 1/2
    vi o lilla hjärtat, BF 7/2

• lyckospeja

vi och lilla hjärtat: Ja Elvira älskar att se på film! Hon kan sitta i flera timmar om hon får. Bra att ta till när hon inte är så pigg och kry. Vanligtvis blir det väl 1-2 fimer om dagen. (Favoriten just nu är Trassel. Allra mest gillar hon hästen Maximus som är med där. Glad Försökt hitta en fin sån leksakshäst men tycker de som finns ser för olika ut mot den i filmen. Men kanske struntar hon i det, hon gillar säkert vilken häst som helst.) Annars brukar hon se på lite allt möjligt som Arthur, Nalle Puh, Wallace & Gromit, Kalle Anka, Ice Age, Postis Per, Skrotnisse, Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter, Horton, Bortspolad osv... Hon ser på det mesta, men hon har sina favoriter. I början var det bara Skrotnisse som fick henne att sitta still och titta mer än en kvart! Jag kan några filmer utantill nu, haha... Sedan har vi en stående favorit till kvällsvällingen; Alfons Åberg! vet inte hur det blev så, men får hon inte se Alfons brukar hon vägra dricka vällingen om kvällarna...

Har ingen aning om kön på bebisen i magen än. Ska göra KUB om två veckor, tog blodproven idag. Sedan kommer väl det vanliga ultraljudet någon gång mot mitten av januari tror jag. Spelar ingen roll vad det blir denna gång heller, är så glad att vi lyckades med syskon med FET efter missfallen! Däremot ska vi ta reda på vad vi väntar om det syns på RUL sedan. Vill gärna veta för jag är så nyfiken. Tungan ute

OJ! Vilken skillnad det var på priser i landet på FET... Jag som tyckte det var dyrt med "bara" 8000. Vad tråkigt att alla inte betalar samma.

• lyckospeja

Jag gjorde det i Örebro. Övriga besök i Karlstad, då vi bor i Säffle.
    Förra gången gjorde vi aldrig KUB, vad jag minns fick vi inget erbjudande om det då. Det var inget vi tänkte på heller. Men denna gång erbjöd de oss det, så vi tänkte att vi kan väl göra det då.

Åh nu blev jag nyfiken! Hur ser akupunktören om du är gravid? Min syster jobbar med akupunktur, men jag minns inte att hon sagt att man kan se om någon är gravid... Har ju iofs inte frågat henne om det heller. Tungan ute

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.