• Lumix

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Ja det känns allt lite pirrigt alltihop Skrattande men absolut mer positivt och avslappnat än förra gången. Jag menar vi har ju Amy nu, en till vore en bonusSolig

Vad härligt med Cypern Nallebjörnis. Jag har aldrig varit där men min mamma och pappa har varit där och gillade det skarpt. Nu ser jag barnfötter som springer runt på stranden framför mig, härligt!!

Amy har också haft feber under 3 daga här precis Diggiloo, fast jag vet inte om det var 3 dagars för jag läste någonstans att det skulle komma typ röda utslag i slutklämmen men det har hon inte fått. Kanske man inte får alltid, vad vet jagObestämd Det här var Amys andra omgång, hon var ju sjuk i februari också....usch, man känner sig så hjälplös!!

Amy har också 3 tänder Missvampiria. Alla i nederkäken. Den sista kom för ca 1 månad sedan och sen tog det stoppGlad Hoppas ni lyckas få honom att gå upp lite i vikt nu då. Fast så länge han är nöjd och glad så är det väl ok?

Amy vägrar äta barnmat sedan 1 månad nu. Hon ratar allt sånt. Misstänker att det är för smaklöst. Allt vi äter däremot vill hon ha eller smaka på. Nu funkar det ju inte med all mat vi äter men det är lite kul att vara uppskattad barnkock Flört Det känns ju lite roligare då när man står och fixar till hennes mat.

Jag måste bara att i helgen så tog det fart här. Totalt såg vi 8 stycken julpyntade trädårdar. Snart är det jul igenDrömmer

• Lumix

Kotten: kortet kan vara för stort oxå, förminska det och se om det funkar

• Lumix

Oj det där lät som en offending pers både för Cindy och er. Skönt att allt är på väg att rätta till sig. Här går allt sin gilla gång. Amy började gå på Bahamas (i november)av alla ställen. Hon har 8 tänder som alla varit lite jobbiga och hemmed ordreportoar består av:Mamma, Pappa, titta, tack, bye bye och hej hej. Hon har ätit "vanlig mat"sen 10,5 månader. Det var tänkt att vi bara skull började testa lite men Amy vägrade annan mat ganska snart. Mjölk är hon fortfarande lite tveksam till. Det är lättast att dricka självt utan mat som tydligen ställer till det med smaklökarna. Batten är stora favoriten än. I dag var vi iväg och gjorde Mock embryo transfer, säger ni så också? Allt känns både pirrigt och lite konstigt då vi into trodde att det skull bli någonstans mer möjlighet till IVF försök.

• Lumix

Nej Sessan. Jag var och mätte ut längden på katetrarna som ska användas när de plockar ut och återsätter äggen. Vet ju inte vad det heter på svenska.......hmm Sen kollade Dom hur livmodern såg ut och äggstockarna. Som schemat ser ut just nu så börjar jag med sprutor den 15:e. Tar p-piller just nu. Och äggplock blir ca 4 February och insättning 7:e eller 9:e februari. Allt känns så konstigt och overkligt. Tänk om vi kan få till ett syskon.....!!

• Lumix

Vi säger samma här. Det jag gjort nu är att mäta katetrarnas längd som ska användas när äggen ska plockas ut och sättas tillbaka. Det kallas för Mock embryo transfer......mätte inte ni innan? Jag går på p-piller nu (samma som er spray) och börjar med sprutor den 15:e januari. Preliminärt så är äggplock den 4: e februari och insättning den 7: e eller 9:e februari. Jag hade 8 blåsor i ena äggstocken och 9 i andra så förhoppningsvis får de fram ett par bra. Eftersom jag passerat 40 strecket nu så sätter de antagligen in 3 ägg ser det ut som.

• Lumix

Vad söt han är med sina 2 tänder som syns nedtill Kotten Kul att du fick till ett kort så vi kan se hur han växer

Vad kul för er Diggiloo med syskonförsök. ja tänk om vi bli synkisar igen!  Vore ju himla häftigt måste jag säga. Vart är det ni går någonstans nu igen?

• Lumix

Jag tycker det är så roligt att kunna läsa om alla framsteg, stora och små, som våra små älsklingar gör. Tänk vad tiden går fort ändå. Det känns helt overkligt ibland att det är 1 år sedan dom föddes!

Vad roligt att det är fler som bestämt sig för syskonförsök i tråden Skrattande Jag tycker det känns så overkligt att hålla på med syskonförsök. Det var ju inte länge sedan man undrade om man någonsin skulle lyckas bli gravid överhuvud taget....

Jösses Bel. Amy var 71,2cm och 8,75kg på 1 års kontrollen, snacka om skillnad

• Lumix

Ha ha, Matilda var längre men Amy vägde mer Sessan Det är allt ena riktiga småfisar vi har Folk blev så snopna när hon gick i början eftersom hon var så liten. Det trodde ju inte att hon var 10,5 månader ens vilket hon var, hi hi.

Det är äggplock på torsdag faktiskt *nervös*. Jag har mått jättebra den här gången. Förra gången fick jag ju värmeflushar och klåda samt utslagså jag laddade ordentligt när vi drog igång kan jag säga. men jag har inte kännt någonting. Min man muttrar lite om att jag börjar bli vimsig och glömsk igen precis som förra gången. Det började under sprutorna då och höll i sig hela graviditeten så han vet väl vad han har att vänta sig om vi har tur

• Lumix

Hi hi....vill ju till att ´vara försiktig nuFlört Dom ringde för en stund sedan från kliniken (dag3)  och talade om att 4 är 8celliga, 2 är 6 celliga, 1 är 5 celligt och 2 är 5 celliga men var det igår också. Det blir insättning dag 5 dvs på tisdag. Dom plockade ut 15 ägg och 9 befruktades och dom är alla fortfarande medSolig

Låter som om du har haft det ganska jobbigt den sista tiden Miss Marti.......otroligt att de låter en så liten gå med diarré så länge!! Hoppas att de hittar en lösning snart, kram

• Lumix
    Missvampiria skrev 2011-03-07 08:04:01 följande:
    Hur har det gått?
    Det blev minus
    Men vi har 2 stycken 6 dagars blastocyster i frysen så det blir ett FET den 3 april. Det blir vårt sista försök......
    det var mycket tyngre att få minus den här gången också......antar att man nu är mer medveten om vad man missar.

hur är det med Tim?
  • Lumix

Jösses MissMarti!!! Ännu ett bevis på hur svårt det är att göra sig hörd bland alla andra föräldrar. Och framförallt hur svårt det kan vara att förstå vilka som talar sanning och vilka som överdriver..... Men lunginflammation.....det hörs ju så jäkla väl på lungorna!!!! Skönt att det gick bra i varje fall.
    Har du provat yoghurt?Smoothies?Fil med mosad frukt i? Släng i lite mjölk och gör den tunnare om det behövs. Jag skulle nog locka med lite sött i bara för att få honom att dricka faktiskt.....Amy älskar varm mjölk....Luktar inte urinen konsentrerat så är det ju ok. Börjar han att dricka skapligt så kommer maten snart ska du se.

Jag är fortfarande hemma med Amy. Jag håller på att föra över min sköterskelicens hit så det är en hel del pluggande just nu. Funderar på att låta henne vara på dagis på förmiddagrna framöver så jag kan plugga mer.....vi får se. Vi går på lite barnaktiviteter på dagarna som "Little Gym" och sagostunder osv
    Amy har alla fyra tänderna i fram både uppe och nere, den sista av dom kom på juldagen. Förra veckan kom 2 "tuggtänder" och i natt ytterligare en.....så nu sovs det en aning oroligt här. Undrar hur vi skulle klara oss utan bedövningsgelen som finns för just tandsprickningObestämd

Här börjar våren att komma så sakterliga med gröna gräsmattor och vårlökar som är uppe ca 5-6cm nu, det känns så härligt. Amy fick en fyrhjuling av oss i födelsedagspresent och den kör hon med ute på gården spm en tok nu, det ser så himla roligt utSolig

Kram på er!!

• Lumix
    Sessan4 skrev 2011-04-04 12:38:46 följande:
    Blev det FET den 3 april Lumix? Glad
    Nej tyvärr måste vi vänta, stööön!! Mitt TSH värde (sköldkörteln) är för högt. Reagerade mer än beräknat på alla hormoner tydligen. Så nu är dosen ökad till 160 mikrogram och jag ska in på kontroll om 4 veckor. Ligger värdena rätt, dvs mellan 1 och 2 så kör vi i slutet av den p-piller kartan.
    Känns oerhört frustrerande men det är ju bara att acceptera för man vill ju att kroppen ska vara i sitt bästa Glad
  • Lumix

Hej på er tjejer,

Här inne har det verkligen hänt grejer måste jag säga. Både av den tråkiga och den roliga sorten...... ingen nämn ingen glömd.......grattis till er som väntar tillökning och en BAMSE KRAM till er där det inte riktigt vill sig än.

Som ni vet så gjorde vi vi en IVF för ett tag sedan som inte ville sig. Vi lyckades dock få till 2 stycken 6 dagars emmryon till frysen som jag nu testat positivt på  Amy ska förhoppningsvis bli storasyster i mitten av mars. Är så glad och tacksam    

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.