Inlägg från: Missvampiria |Visa alla inlägg
  • Missvampiria

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

MissMarti skrev 2010-09-13 11:32:29 följande:

En bild på när Oliwer för några veckor sen åt gröt själv behöver ja säga att han fick bada sen!?
    Härligt
    ~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Missvampiria

Nu har det varit tyst i tråden ett tag, hoppas det är bra med alla.

Några barn som börjat gå än? Har en bekant på Öppna förskolan med en son född 1 januari. Han gick när han var 8 månader!

Här har det inte hänt så mycket nytt. Tim har inte fått mer än dom 2 tänderna som dök upp för 2 månader sen. Han kryper som en galning och ställer sig upp mot allt. Har börjat gå lite utmed möblerna så nu står ingenting säkert...

Han har kommit in en en fas då han är rädd när det blir för mycket folk. Var på kalas igår och jag tog in honom när han sovit i vagnen, vi satt och fikade vid bordet 7 vuxna och Tim blev helt förstörd, spelade ingen roll att han satt i mitt knä och att dom andra var välbekanta som han träffat flera gånger innan.
    Samma när vi var på babysång förra veckan så blev han förskräckt ner det blev för många mammor och barn. Hoppas det är en fas som inte håller i sig allt för länge.

Väga och mäta blev det inget på 8 månaderskollen då det var hembesök så jag får vänta till han blir 10 månader för att se vikt och längd, jag som var så nyfiken!

• Missvampiria

Så söta alla små är!! Här är min lillskrutt

• Missvampiria

Idag ramlade Tim ner för trappen! Jag med min förvirrade mammahjärna hade glömt stänga grinden! Fy så otäckt det var, men tack och lov så klarade han sig undan med en bula i huvudet, lite näsblod och blåmärken... Men usch så rädd jag blev!

Nu till lite roligare nyheter, om en timme ska jag iväg på introduktion med tränare på gymet. Äntligen ska jag börja träna! Är trött på den här sladdriga kroppen och dom 7 gravidkilon jag har kvar. Ska bli sååå kul!

• Missvampiria
    Lumix skrev 2010-11-08 16:43:27 följande:
    Oj oj oj, den här tråden håller verkligen på att då ut. Tråkigt .......
    Hur som så ville jag bara tala om att i morgon så har vi tid för att diskutera nästa IVF försök. Konstaterade att vår nya försäkring täcker det, så varför inte Solig

Hoppas att ni och era barn har det bra. Här så planeras det för fullt för vi ska på kryssning ner till karibien om 10 dagarCool

Kram
    Vad roligt, önskar er lycka till!
    Härligt med Karibienkryssning, jag vill också!!!

Här har Tims 3:e tand precis tittat fram.
    Var på BVC för vägning och mätning förra veckan och han går inte upp i vikt som han ska så nu får vi mata extra. Han hade bara gått upp 500 gram på 4 månader... Ska tillbaka och väga om ett par veckor och hoppas vi får en ökning på vågen då. Växer på längden gör han som han ska så det är iallafall skönt. 
  • Missvampiria

Tråden ligger lite i vila så jag delar med mig av en bild på Tim i snön
  • Missvampiria

Stackars lilla Cindy Och stackars er, det är jobbigt att vara så hjälplös när ens lille är sjuk.

Idag fyller Tim 1 år. Den sistfödde i tråden så nu har vi alla 1 åringar Dessvärre har han en usel födelsedag med magsjuka... Lite kräkninger, men hemsk diarré som är inne på 3:e dagen nu.

6 tänder har han hunnit få och den 7:e är på väg.
    Tog sina första steg när han var 11 månader och nu går han för det mesta även om det ibland går fortare att krypa
    Lägger in en fin bild från födelsedagsfirandet när han mår lite bättre.

Gott Nytt år till er alla.

• Missvampiria

Var ett tag sen jag var inne i tråden nu. Kul att se att det börjar bli dags för syskonförsök. Lycka till till er som försöker!
    Här blir det nog inga mer barn. Men jag har ju mina 2 mirakelpojkar och det är jag nöjd med

Tim tog sina första steg i mitten av december och nu går han helt sen några veckor tillbaka. Så stora dom blir när dom börjar gå!
    Om 2 veckor börjar vi inskolning på dagis, blir samma dagis som storebror går på. Jag har jobbat 1 månad nu och min sambo ska alltså vara pappaledig 1 månad till.
    7 tänder har tittat fram, men han pratar inte mycket. Mamma och lampa (eller pha som han uttrycker det) är väl det han säger. Säger såklart pappa också men vet inte om han syftar på pappa eller om han bara säger det för att han kan

• Missvampiria
    Lumix skrev 2011-02-08 20:39:19 följande:
    Sessan: 2 blastocyster insatta i dagSolig
    Ohh så spännande! Håller tummarna!!
  • Missvampiria
    Lumix skrev 2011-02-08 20:39:19 följande:
    Sessan: 2 blastocyster insatta i dagSolig
    Hur har det gått?
  • Missvampiria

Fy vad tråkigt Lumix Håller tummarna att det går vägen nästa gång! Med Tim är det bara bra. Han går på dagis och både jag och sambon jobbar nu sen 2 veckor tillbaka. 8;e tanden kikade fram idag. Äter lite dåligt, men det har han ju alltid gjort så jag ska boka in tid på BVC om ett par veckor för att kolla vikten.

Vad otäckt MissMarti! Och dåligt av sjukhuset att skicka hem er så många gånger! Tur att du stog på dig så ni fick den hjälp ni behövde till slut. Skönt att han mår bättre nu iallafall.

• Missvampiria

Stort grattis till er som är gravida igen!!

Angående vagn så har vi en Emmalljunga Scooter till Tim. Är supernöjd med den.
    Till Neo hade vi en Brio Race. Också en bra vagn som är lite mindre och smidigare än Scootern.

~
  • Missvampiria
    vi och lilla hjärtat skrev 2011-06-13 23:17:52 följande:
    Tack så jättemycket för vagntipsen! Ska tänka på det och se vad det blir.

STORT grattis till er som är gravida! Gläds verkligen med er!

Vet inte vad man vågar skriva här på fb, men om det skulle vara nån som vet vem jag är som är inne på just detta forumet för att se vad jag eventuellt skriver så kan de ju få lön för mödan... ;)
    JAG ÄR GRAVID!  Tror knappt det är sant. Har inte tagit hormoner eller nåt. Har ju inte ens haft ägglossning efter mina tester, men jag har kanske varit lite slarvig med att kissa på stickorna jämt o ständigt - det blir ju så dyrt. Jo, jag är sen två veckor med mensen och idag gjorde jag gravtest som visade tydligt +! 
    Har haft mensvärk från och till, illamående, yrsel och trött - men vad är fysiskt och vad är psykiskt kan man undra? ;) 
    Jag är lite rädd för att det är utomkveds igen, så jag har bokat ett VUL på fredag, men BM trodde inte det eftersom jag inte blött någonting (när jag hade utomkveds så blödde jag i 3 veckor och hade ganska mycket smärtor mot slutet).  
    Jag har bestämt mig för att tro att det kommer funka bra och vara helt normalt denna gången! Om jag har beräknat rätt så är det i början av februari :) Kanske får fråga om tips på bra syskonvagn istället? :) Men jag orkar nog inte med vår gamla fyrhjuliga brio tills februari...  Men vagn är nästan det sista jag tänker på nu. Jag är ju gravid och tänker vara glad över det förhoppningsvis väldigt länge! :)
    Sov gott alla!  
    Åhh stort grattis!
  • Missvampiria

Sänder en kram till Sessan

• Missvampiria

Oj länge sen jag var inne här i tråden nu.
    Kul att den lever fortfarande och STORT GRATTIS till er som är gravida igen!
    Stort LYCKA TILL till er som försöker bli gravida också.

Här rinner tiden iväg, tänk att dom blir 2 år redan våra småttingar!
    Tim är helt besatt av Bilar (Blixten Mcqueen och co).
    Nu kan jag replikerna utantill både till första och andra filmen :-P
    Annars har han lite för mycket myror i baken för att sitta still och se på en hel film.

Nu har det börjat spruta ord ur munnen också, han härmar allt vi säger tex här om dagen
    sa storebror: Tim, inatt drömde jag om Pandan. Då svarar Tim: Pandan? Allt är med en frågande ton,
    sååå gulligt!

Snart jul nu då, blir enkelt med julklappar till Tim i år, han vill ha allt med Bilar
    Hoppas ni får en GOD JUL allihop!

• Missvampiria
    Kotten7381 skrev 2011-12-12 18:00:27 följande:
    Blev ingen insättning för oss i lördags. Precis när vi var på väg till bilen ringde läkaren o sa att inget av embryona klarade upptining så det fanns inget att sätta in... det blev många tårar på lördag o nu är vi tilbaka på ruta 0 känns det som.
    Blir inget nytt IVF för oss än. Känns som att vi måste samla oss lite.
    Kram till er allihopa!
  • Missvampiria

Jättegrattis Kotten!!  Då fanns det kanske en mening med att ni inte fick göra nåt FET då Håller tummarna nu att graviditeten går vägen

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.