• Anonym (ADHD TJEJ)

Folksam ADHD, hjälp!

Nu har jag fått min diagnos ADHD.. jag är en tjej, 27 år. Inte en dag för sent med andra ord...

Nu undrar jag om min försäkring som jag hade som barn, hos folksam gäller... när jag blev 26 övergick denna i en olycksfallsförsäkring. Jag har alltså haft samma hela tiden och min utredning gällande ADHD startade när jag var 25 år, alltså innan försäkringen gick över till enbart olycksfalls försäkring.
    Någon som vet?
    mvh
  • Svar på tråden Folksam ADHD, hjälp!
  • Kyanita

De flesta "vanliga" försäkringar täcker inte npf. Det brukar stå i villkoren, kan du inte se det där? Håller tummarna för dig. Fick inte ett öre när min son fick diagnosen Hfa så jag har tagit plus- försäkring på lilleman som täcker även diagnoser npf.

• Anonym (ADHD TJEJ)

jag har en bättre försäkring på våra barn hos TH i stället med plus försäkringen, men jag har ingen aning om vad som gäller för min...

tack för input i alla fall...
  • Kyanita
    Anonym (ADHD TJEJ) skrev 2010-04-03 22:40:28 följande:
    jag har en bättre försäkring på våra barn hos TH i stället med plus försäkringen, men jag har ingen aning om vad som gäller för min... tack för input i alla fall...
    Kan du inte ringa och fråga? Hoppas verkligen att du kan få ut lite, det är du värd!
  • Anonym (ADHD TJEJ)

puffar...

• Anonym (ADHD TJEJ)

puffar igen om hopp att någon använt sin egen barnförsäkring som vuxen... 

• The Black Lady

Ring Folksam och fråga, du kan inte få mer än ett nej...

Svar på tråden Folksam ADHD, hjälp!