Inlägg från: LinRas |Visa alla inlägg
  • LinRas

Bästa tid åka till Legoland? Bra boende?

Jag rekommenderar att hyra en stuga via Novasol eller Sembo. Det är absolut mest prisvärt och skönast tycker jag. Hotell Svanen är annars trevligt.
    Åk INTE i juli, mkt långa köer och mkt folk, inte skoj alls. Vi har varit på Legoland ett par gånger och jag kan rekommendera de första veckorna efter skolavslutningen eller i slutet av augusti...
    Trevlig resa!

• LinRas
    Mamma 04 och 06 skrev 2010-04-11 21:35:35 följande:
    Ligger stugorna nära Legoland? Vi vill nog hellre ha stuga än hotell.
    Det är lite olika. Det beror lite på vilket krav man har på standard och när man bokar.. Vi har bott på ostkusten någon gång, tog ca 40 min men i år ska vi bo väster om, tar ca 25 min. Vi (2 familjer a 4 pers.) fick tag i ett nybyggt hus på ca 100 kvm i en vecka, 5-stjärnigt för 3800 kr!! Så vi är jätte nöjda.
  • LinRas
    Mamma 04 och 06 skrev 2010-04-15 23:32:59 följande:
    Via vilken hemsida hittade du stugan? 5-stjärnigt låter lyxigt!Vi (4 vuxna och 3 barn) är i valet och kvalet, antingen 3 nätter på Lalandia Billund  (113 m2, 4500 kr), precis bredvid Legoland, eller en hel veckafast lite längre ifrån.
    Vi brukar boka via Novasol och så även denna gång. I år ska vi bo i Kvie Sö. Vi funderade på samma sak, men valde stuga. 4500 kr på Lalandia?! stämmer det? När vi kollade blev det mkt dyrare för oss.. Men mkt beror ju på när man åker. Huset i Kvie Sö kostar mer än dubbelt i juli månad, inte klokt..
Svar på tråden Bästa tid åka till Legoland? Bra boende?