Inlägg från: Gillan |Visa alla inlägg
  • Gillan

Bästa tid åka till Legoland? Bra boende?

Tipsar om att det är ett stort plus om barnen är över 100 cm långa, finns mer för dem att göra då

• Gillan

Det finns ju självklart något att göra för dem under 100 cm också, det finns duploland! och så kan man vaska guld. Vi var iväg 06 med mitt gudbarn och hon var ca 98 cm och vi tänkte att 2 cm kan inte göra så mycket så vi ställde oss i en kö till lådbilar men när vi kom fram mätte dem henne och hon fick inte åka. Lite löjligt!

Ta ett par skor med tjock sula

• Gillan
    evaoregon skrev 2010-04-12 18:50:34 följande:
    Jag tycker inte att det är så konstigt att de håller på reglerna.  Var ska man annars dra gränsen?  Om en på 98 cm får åka så varför inte någon på 97 cm eller 95 cm? 
    Självklart måste dem dra en gräns någonstans. Till grejen hör också att man inte kunde mäta barnet innan, så vi stod vackert och väntade på vår tur för att sen få nobben. Hur lätt är det att förklara för en 3-åring som kämpat länge i kön? Och dessutom var det lådbilar det handlar om, inte någon super-karusell direkt. Jag tyckte det var löjligt!

Däremot fick hon åka runt i en kanot som slutar resan i ett fall.... {#lang_emotions_undecided}
  • Gillan
    Mamma 04 och 06 skrev 2010-04-12 20:06:24 följande:
    Är det 100 cm MED skor som gäller?
    När vi var där mätte dem med skor.

Kolla om du hittar nån info vad som gäller just nu där, vilket utbud och regler som finns...
Svar på tråden Bästa tid åka till Legoland? Bra boende?