Inlägg från: vackrastarflow |Visa alla inlägg
  • vackrastarflow

Bästa tid åka till Legoland? Bra boende?

Ett litet tips:
    Novasol och Sembo har ett onlinesamarbete (betyder att det bara går att bokas via nätet), och Sembo är ett dotterbolag till Stenaline så bokar man Novasolhus genom Sembo så får man rabatt på färjeresan. Husen går även att boka på Stenalines hemsida.

Tips 2:
    Det finns förmodligen inget fräschare boende än Lalandia Billund. Det byggdes för två år sedan och bor man där får man gratis inträde till badlandet. Det ligger dessutom inom gångavstånd till Legoland.

Bor man på Hotel Legoland får man kraftigt rabatterade biljetter, men personligen tycker jag hotellet är överskattat.

Bokar man ICAs erbjudande är hotellet i Vejle närmast.

• vackrastarflow
    Mamma 04 och 06 skrev 2010-04-18 00:47:20 följande:
    Att vi slipper slutstädningen hade jag missat. Vad lyxigt! Jag hoppas att vi badar samma dag som vi kommer dit. Om någon är kvar i tråden: Finns det något bra att göra på vägen hem från Legoland? VI åker från Fredrikshavn kl 20 på kvällen.
    Som nämnt så finns Scandic Hotel i Fredrikshamn och de har ett nybyggt äventyrsbad (öppnar dock först i juni om jag inte minns helt fel), men om ni bott på Lalandia är ni kanske lite trötta på det.

Aalborg är en större stad som ligger på vägen nära Fredrikshamn, det är en jättetrevlig stad att bara strosa runt i.

Skagen ligger inte långt ifrån, ett trevligt besök!
Svar på tråden Bästa tid åka till Legoland? Bra boende?