• Ellen24

Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?

Hej! Kommer in ganska många månader efter här men har läst tråden och behöver verkligen stöd i min tankar just nu! 
    Jag har ätit p-piller Dionorette i flera år kanske 7-8 år! jag slutade med dom för två månader sen och har fått ? bortfallsmensen ? och sen vart min mens sen men tillslut fick jag den 12 dagar efter den skulle kommit, den varade dock bara i 2 dagar och jag fick ingen mensvärk eller nått? Jag skrev med en barnmorska och hon sa att jag kan börja tracka min ägglossning nu! Jag tar ägglossningstest varje morgon men just nu visar dom bara negativt även fast jag ska ha min ägglossning på måndag och detta är dom dagarna innan som jag borde va fertil! 
    Jag vet att vi knappt försökt i 2 månader och kan knappt räkna förra månaden som ett försök eftersom jag inte fått min mens då, men har verkligen sån stress och panik i hela kroppen att jag inte riktigt vet vart min ägglossning är, kommer den komma? osv osv! Ni som blev gravida på andra försöket efter slutat med p-piller, tog ni ägglossningstest eller hur visste ni vart ägglossningen var? 
    Förlåt för lång text?

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?