• s89

Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?

Hur många månader/år tog det för er att bli gravid efter p-piller stopp? Vilket p-piller åt ni?

Tacksam för svar! {#lang_emotions_smile}

PS: Min ÄL kom igång samma månad, så jag tror min kropp har återhämtat sig! {#lang_emotions_laughing}

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?
  • Amira

1 år.

Tips! Undvik ipren under bebisverkstaden.

• s89
    MammaTillOliver skrev 2010-04-07 10:50:11 följande:
    okej jag slutade 6/2..... de finns många som blir gravida efter 2 månader efter pller stopp så vi får väl hoppas vi är som dom haha!! lycka till =)
    Får vi hoppas ja.. Tack. Lycka till du med! {#lang_emotions_laughing}
  • s89
    Tisseltassel skrev 2010-04-07 10:49:49 följande:
    Jag blev gravid andra försöket efter pillerstop.. Ska på inskrivning hos BM idag.
    Spännande!! Grattis förresten! {#lang_emotions_smile}
  • s89
    Amira skrev 2010-04-07 10:51:32 följande:
    1 år. Tips! Undvik ipren under bebisverkstaden.
    Tack för tipset!
  • FruSen

Tog mitt sista piller den sista maj -08.
    Gjorde ett graviditetstest som var positivt den sista juli -08 så det dröjde inte alls länge.
    Gick betydligt snabbare än jag räknat med, trodde det skulle ta ett tag öfr kroppen att "komma igång" då jag ätit p-piller rätt länge och bytt sorter hit och dit under åren..!

• s89
    FruSen skrev 2010-04-07 10:54:38 följande:
    Tog mitt sista piller den sista maj -08. Gjorde ett graviditetstest som var positivt den sista juli -08 så det dröjde inte alls länge. Gick betydligt snabbare än jag räknat med, trodde det skulle ta ett tag öfr kroppen att "komma igång" då jag ätit p-piller rätt länge och bytt sorter hit och dit under åren..!
    Vad skönt att det gick så fort.. {#lang_emotions_smile} Vilka p-piller åt du sist?
  • Pancakes

Jag slutade med mercilon (minipiller) som jag ätit i 16 år i sträck i september och plussade fem månader senare. Mensen blev exakt regelbunden från början. Dock har jag precis fått missfall nu i vecka 11 :(

Någon som vet om missfallet hänger ihop med att det var första graviditeten efter 16 år med p-piller? Typ att kroppen inte var redo eller nåt sånt?

• MammaTillOliver
    Amira skrev 2010-04-07 10:51:32 följande:
    1 år.Tips! Undvik ipren under bebisverkstaden.
    tack du =) jag äter ipren vid värk men då slutar jag me det..varför ska man sluta med ipren?
    Du & Jag
  • s89
    MammaTillOliver skrev 2010-04-07 11:06:15 följande:
    tack du =) jag äter ipren vid värk men då slutar jag me det..varför ska man sluta med ipren?
    Det är något ämne där i som kan skada fostret.. Hörde faktiskt det av min mamma också. Hon hade varit på föreläsning om det.. Men alvedon/Panodil kan du använda!
  • MammaTillOliver
    s89 skrev 2010-04-07 11:07:33 följande:
    Det är något ämne där i som kan skada fostret.. Hörde faktiskt det av min mamma också. Hon hade varit på föreläsning om det.. Men alvedon/Panodil kan du använda!
    okej då vet jag..tack {#lang_emotions_laughing}
    Du & Jag
Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?