• Lidfrin

Valling!

Jag bor i Canada och saknar välling jättemycket! Min son på nio månader är inte särskilt förtjust i barngröten och det sista grötmålet innan läggdags är jättejobbigt! Med välling känns det som det skulle vara mycket lättare!
    Jag har pratat med mina föräldrar som ska komma på besök snart om de kanske kan ta med sig lite välling (så att det räcker i ungefär fyra månader). Ni som tagit med eller fått välling från besökande, har det varit några problem med tullen och hur mycket välling har ni tagit med er eller fått?

Vaniljkex: Vart hittar man detta NK Livs?

• Lidfrin
    Vaniljkex skrev 2010-06-14 14:54:30 följande:
    Livsmedelsavdelningen pa varuhuset NK i Stockholm, NK Saluhall heter det visst. Telefon 08-7628410, enligt NKs hemsida. Men som sagt, nagot jag har hort bara, har inte bestallt sjalv. Men ring och fraga, vet jag! Lycka till!
    Okej, ska kolla upp! Tack!
  • Lidfrin
    Swedish down under skrev 2010-06-16 14:15:19 följande:
    I australien ar de harda i tullen. men sa lange man deklarerar att man har med sig mat och forklarar for tull personalen att det ar Swedish baby formula och att det ar "sealed" sa ar det inga problem. (jag hade med mig 10 paket)
    Okej. Det låter ju bra! När vi flög hit så fick vi ha med oss allt vi hade - grötpulver, vällingpulver och barnmatsburkar. Men då hade vi ju, precis som du, barnen med oss. Det jag funderar på är om andra som inte har barn med sig kan ta med sig barnmat. Jag funderar på att be mina föräldrar ta med sig lite när de kommer. Men kanske måste kolla upp lite med tullen först. Fick din mamma ha med sig vällingpulver?

Och till alla andra. NK Livs i Stockholm, skickar till utlandet! Jag antar att det är olika priser beroende på vart det ska skickas. Hit, till Canada skulle det kosta ungefär 1040 kronor för 10 kg (8 kg välling eller gröt, de skickar det man vill ha; Sempers sortiment). Kan vara bra att veta.
  • Lidfrin
    Swedish down under skrev 2010-06-17 16:15:27 följande:
    vad har du anmalt?

Min mamma hade med sig valling hit (och hon akte utan barn) och deklarerade och det gick bra! 
    Okej! Det låter bra! Jag funderar dock på att köpa från NK-livs eftersom mina föräldrar är lite si och så på att ta med sig barnmat... Men nu när jag vet att det fungerade för dig så kanske det går lite lättare! Tack!
Svar på tråden Valling!