Inlägg från: Swedish down under |Visa alla inlägg
  • Swedish down under

Valling!

Hej!

Jag befinner mig i Australien och har finns ingen, precis som i ovriga varden (forutom Finland tydligen), valling. 
    Min mamma var har och halsade pa och hade med sig en massa havrevallling till min dotter som nyss fyllde 6 manader och hon alskade det (hot ratar ersattning), men tyvarr sa har hon lsukat allt och det borjar ta slut.
    Da det inte gar att kopa valling har och jag har letat overallt efter bra vallingrecept (de flesta hade vanlig mjolk (for mycket laktos for bebisar) och saknade de vitaminer, mineraler och viktiga tillsatser som valling har) sa "hittade jag pa" ett eget som min dotter slukar lika bra som vanlig valling.
    Om det ar nagon som bor utomlands som ar intresserad sa kommer det har:
    Ersattningspulver (sa mycket som star pa burken/paketet) En matsked majsmjol Havremjolk (sa mycket vatten (havremjolk istallet for vatten) som ska blandas med ersattningspulver enligt ersattningspaketet/burken) En klick smor Pytte lite socker
    Blanda ersattningspulver, majsmjol och socker. Tillsatt havremjolk och smor. Koka upp, lat svalna och servera!
    Denna vallig smakar likadant som vanlig havrevalling (har smakat) och innehaller alla viktiga grejer samtidigt som den ar mer mattande an vanlig ersattning.
    Kram
  • Svar på tråden Valling!
  • Swedish down under

Jag trodde inte att Australien hade havremjolk men de hade det pa 3 stallen i butiken: en i kylen (vid sojamjolken), en vid nyttiga hyllan (vid havregryn och osaltade notter) och en vid long-life mjolken (med sojamjolken och de andra long-life mjolken).

Mexiko anske ocksa har...
  • Swedish down under

I australien ar de harda i tullen. men sa lange man deklarerar att man har med sig mat och forklarar for tull personalen att det ar Swedish baby formula och att det ar "sealed" sa ar det inga problem. (jag hade med mig 10 paket)

• Swedish down under
    Londonvibes skrev 2010-06-17 11:54:47 följande:
    Ooops, det var verkligen inte meningen, tack för att du sa till. Jag har anmält inlägget nu!
    vad har du anmalt?

Min mamma hade med sig valling hit (och hon akte utan barn) och deklarerade och det gick bra! 
  • Swedish down under

tack for tipset om ICA! Men jag ber nog hellre mamma skicka hit saker nar jag ar sugen pa nagot svenskt... det ar ju gratis. for mig ;)

• Swedish down under

jag hittad en vid nyttiga/allergi hyllan och en vid soyamjolks hyllan (long life milk) och en vid mjolkkylen!

Svar på tråden Valling!