Valling!
Hej!
Jag befinner mig i Australien och har finns ingen, precis som i ovriga varden (forutom Finland tydligen), valling.
Min mamma var har och halsade pa och hade med sig en massa havrevallling till min dotter som nyss fyllde 6 manader och hon alskade det (hot ratar ersattning), men tyvarr sa har hon lsukat allt och det borjar ta slut.
Da det inte gar att kopa valling har och jag har letat overallt efter bra vallingrecept (de flesta hade vanlig mjolk (for mycket laktos for bebisar) och saknade de vitaminer, mineraler och viktiga tillsatser som valling har) sa "hittade jag pa" ett eget som min dotter slukar lika bra som vanlig valling.
Om det ar nagon som bor utomlands som ar intresserad sa kommer det har:
Ersattningspulver (sa mycket som star pa burken/paketet) En matsked majsmjol Havremjolk (sa mycket vatten (havremjolk istallet for vatten) som ska blandas med ersattningspulver enligt ersattningspaketet/burken) En klick smor Pytte lite socker
Blanda ersattningspulver, majsmjol och socker. Tillsatt havremjolk och smor. Koka upp, lat svalna och servera!
Denna vallig smakar likadant som vanlig havrevalling (har smakat) och innehaller alla viktiga grejer samtidigt som den ar mer mattande an vanlig ersattning.
Kram