Hjärtat längtar skrev 2010-06-29 10:06:39 följande:
Idoli: Jag tror inte det är nån fara om ni bor i en tvåa.
Vi bor i en trea, och tycker det är för litet, men vi letar efter hus. Tack så mycket för tipset, jag har faktiskt funderat på det! Vi har varit gifta i 5 år nästa sommar. Och vi får ju inget medgivande förrän jag har fyllt 25 ändå.(2011).
Men när vi får vårt medgivande kommer vi ju nästan har stått 2 år i svergiekön i AC. Vi är aktivt kristna och har mest funderat på sydafrika.
Taiwan CSS är ju bra på så sätt att hela adoptionsprocessen är klar när man hämtar sitt barn om jag har förstått det rätt. Men nackdel att man får vänta ett halvår innan man får hämta sitt barn.
Era barn måste ju vart precis nyfödda när vi fick barnbesked!
Helst ska man ju ha medgivandeålder 0-3 år, och det tycker vi är lite högt....
Men roligt att inte behövde vänta så länge och så små barn! Barnhemmen verkar ju vara väldigt fina där och det kanske är bättre och personligare med en liten adoptionsorganisation. om man jämför med AC. svårt val...
Hoppas det. Jag tror att det för oss i nuläget, om vi ska kunna spara, är vårt bästa alternativ. Min man ska och titta på visningar idag, spännande...
Vad roligt att ni fuderar på sydafrika, men en fråga, fick för mig att kötiden dit var väldigt lång, stämmer det? Annars vet jag att ni tidigare funderade på Sri lanka, är det landet fortfarande i tankarn? Jag gjorde en lista igår på länder ifrån AC och BFA på eventuella länder där vi möjligen kan stämma in på kraven, om några år i alla fall. Längtar efter att få diskutera möjligheterna med de tjänstemän som arbetar för organisationerna för att närmare sätta sig in i vilka länder som är tänkbara för oss :)