• Anonym

Mitt urin luktar ammoniak/aceton!

Jag hade exakt så när jag var gravid! För mig var det flytningarna som luktade och jag hann bli ordentligt orolig. Jag blev kollad för både uvi och havandeskapsförgiftning flera gånger (inte pga det, utan av andra orsaker) men hade aldrig uvi. Läste någonstans på nätet att det kan lukta ammoniakaktigt när man är gravid. Frågade såklart på mvc men hon sa att det inte var någon fara så länge det inte kliade, gjorde ont eller såg konstigt ut.

Så fråga mvc och googla! :)

• Anonym

Att urinet luktar ammoniak är inget konstigt tycker jag det är så urin brukar lukta, däremot aceton då vill jag nog att barnmorskan ska kolla upp dina sockervärden. Jag är nog helt ute och cyklar men för mig är aceton en keton (jag är kemist) och därmed risk för sockerproblem. Men jag är ingen läkare och som sagt är nog helt ute och cyklar. 

• Anonym

Jag kollade sockervärdet men även det visade normalt för mig. Men det var ju just för MIG.

Hoppas allt är som det ska och att proverna inte visar något! För mig luktade det ett tag efter förlossningen också men sen försvann det. Tack och lov, för det kändes inte speciellt fräscht haha.

• Anonym

Antar att det va så mitt urin luktade. visserligen efter förlossningen och jag hade en uvi som inte gick att bota på över en månad. hoppas du slipper den iaf

Svar på tråden Mitt urin luktar ammoniak/aceton!