Hälp för att peppa mig själv!
Hej!
För att börja från början är jag en tjej på snart 25 år som alltid haft dåligt självförtroende, vuxit upp som mellanbarn med 2 bröder, föräldrarna har ställt upp väldigt mycket men inte när det gäller stöd o kärlek.
Har 2 barn födda 05 o 08. Gifte mig för ett år sedan med barnens pappa som jag varit ihop med sen 2003.
Han har oerhört dåligt ekonomi med många skulder o vår familj är sällan prio 1 för honom utan det är oftast hans släkt lr kompisar. Både ekonomiskt o hjälp med småsaker.
Mina föräldrar separerade för 1 år sedan o min mamma ha rn ny som hon spenderar väldigt mycket tid ihop med o känns sen en tid tillbaka mer som någon bekant än min mamma.
Fick en lex sarah anmälan i höstas pga dödsfall o dålig dokumentation på jobbet (äldreomsorg), hade oerhört dålig kontakt med chefen på det stället från början o fick aldrig förtroende riktigt...
Blev omplacerad o bor i en ganska liten rt så snackat gick givetvis o hade många ggr funderingar på meningen med o leva.
Nu har jag kommit till ett stadie där jag vill ordna upp mitt liv o skilja mig, både för o kunna ta tag i ekonomin men oxå psykiskt... Får inte det stödet jag vet att jag kan kräva av en sambo/make o mår bara sämtre o sämre... vet att jag kommer må sämre även efter skiljsmässa men hur ska jag gå tillväga för o ta mig detta branta backkrön???
Hoppas du förstår min fråga.... Är inte bra på o formular mig alls....