• Flickan och kråkan

"Hon ville ju inte lyda!"

Någon mer än jag som såg dokument inifrån igår? Beklämmande. Jag missade tyvärr första programmet "Förgrymmade ungar". Jag skämdes riktigt över det hela.....att vara vuxen i Sverige....nog borde vi ha kommit längre.....

http://svt.se/2.123489/1.1940572

• Svar på tråden "Hon ville ju inte lyda!"
  • Ella H

Hemskt! Så sjukt att Sveriges domstolar kan vara så efterblivna och dryga när det handlar om barn! Vad skickar det för signaler??
    barn är mindre värda och det är ok att slå på de som är mindre! FY FAN  säger jag bara!!

Den där pinsama domaren som var tvungen att slå upp i brottsbalken...ge henne sparken!

• CharitableLady

Belyst frågan menade jag!

*..* Om du alltid gör det du alltid har gjort kommer du alltid att få det du alltid har fått!!*..*
  • lövet2

Jag måste erkänna att jag fegade ur; jag vågade inte se programmet. Hade läst om det och konstaterat att det antagligen skulle få mig att slå sönder TV:n ...

• Flickan och kråkan

Jag tyckte det var riktigt ruskigt...inte sådär att jag blev rosenrasande....utan mer krypläskig känsla. Jag blev skrämd över den smygande acceptans i samhället som helhet för att det är ok att kränka barn i uppfostringssyfte som ökar allt mer. Det handlade ju inte om föräldrar som slog sina barn blodiga dag ut och dag in utan mer "vardagliga", "små" händelser.

Jag SKÄMS för vuxenvärlden.

Urusel sändningstid tycker jag dock...på påskdagen. Jag hade missat det om jag inte sett nyheterna innan. En vanlig söndag hade jag inte missat det.

Svar på tråden "Hon ville ju inte lyda!"