• Manchester

Byxor med Hello Kitty? Ej HM

Är det någon som sett byxor med Hello Kitty på någon annan affär än HM? Min dotter är smal som ett streck och HM:s byxor ramlar helt enkelt av henne. Om vi drar åt resåren så mycket att de sitter uppe hjälpligt så blir hela linningen alldeles knölig.

Idag hittade vi ett par röda byxor med Hello Kitty på HM. Många av dotterns kompisar har tydligen liknande och hon blev jätteledsen när hon inte kunde ha dem. Nu letar jag efter något i samma stil på någon annan affär. Det händer att hon ha byxor på Lindex, även om de också ofta är för stora i midjan. Finns det andra kedjor som har byxor med smal passform?

• Svar på tråden Byxor med Hello Kitty? Ej HM
  • Bettiz

Ett annat förslag är att köpa ett par byxor hon kan ha och sedan sy/stryka på Hello Kitty-tygmärken!

• Bebita 2k7

Ica Maxi har :)

I really wish these snakes were your arms
  • Manchester
    Bebita 2k7 skrev 2010-04-05 21:17:17 följande:
    Ica Maxi har :)
    Hur är de i passformen? Vi har nog aldrig provat byxor där.
  • Manchester
    Bettiz skrev 2010-04-05 17:32:19 följande:
    Ett annat förslag är att köpa ett par byxor hon kan ha och sedan sy/stryka på Hello Kitty-tygmärken!
    Kan ju kanske testa om det går att stryka (fast då brukar de lossna efter några tvättar). Tyvärr suger jag på att sy. Synd att det inte går att skruva eller spika fast lappar istället.
  • Mela78

Vi köper byxor från Name It till vår smalis. Ibland (läs sällan) passar Lindex och Kappahls byxor, eller åtminstone mjukisbyxorna, inte vanliga. Pop är mittemellanbreda tycker jag, men tom deras smala byxor och jeans är för breda för vår smalis. HMs är såå breda, funkar inte alls.
    Tror inte att Name It har Hello Kitty, men du kanske kan göra som Bettiz föreslog?

• Manchester
    Gyllan skrev 2010-04-05 23:24:29 följande:
    Ellos har en del Hello Kitty kläder.
    Vi har bara haft ett par överdragsbyxor därifrån, men de var jättestora i midjan. Till nöds kunde vår dotter ha dem med hängslen, men även om de då satt uppe så såg de löjligt breda ut. Är alla byxor på Ellos så breda i midjan, eller är byxor för inomhusbruk smalare? Har för mig att jag sett att Ellos ibland har två varianter på sina barnstorlekar, en "normal" och en vid. Kan det betyda att deras normalstorlekar passar på smala barn? Eller är det mer att de vida passar på riktigt tjocka?
  • Suck och suck

Min dotter är också för smal för massa byxor. Hjälp vad breda de är nu för tiden!

Hon har varit normalviktig HELA kurvan på bvc, i o f s länge sen (hon är åtta nu) men jag ser henne som normalviktig, men hon är för smal för alla byxor typ.

Tyvärr får hon gå med knöliga resårer och sånt. Ibland syr jag in dem. Att sy in dem brukar bli skönast för henne.

Kappahl tycker jag hade asbreda tights nu sist. Då hade H&M smalare tights.

• Suck och suck

Är det att många barn blivit tjocka som gör att de har så breda midjor på byxorna?

• Manchester
    Suck och suck skrev 2010-04-06 00:38:51 följande:
    Är det att många barn blivit tjocka som gör att de har så breda midjor på byxorna?
    Ingen aning, men något skumt är det. För tillfället har vi ett par riktiga byxor (från Name It) som sitter någorlunda. Dessutom har hon några tights från PoP där resåren i midjan går att dra åt och ett par treggings från Lindex som är så smala i benen att de sitter uppe trots att de är stora i midjan. Treggings på HM var ännu större i midjan och något vidare i benen så de hasade ner när dottern testade att hoppa i provrummet.

Min dotter är i och för sig lång och smal - ca en kurva över "normal" på längden enligt BVC, och en kurva under normalvikt. Men jag vet många mer "normalsmala" barn som också har svårt att hitta byxor. Min son ligger en kurva under normallängd och är nästan upp på normalkurvan för vikt. Om något är han alltså överviktig. Ändå sitter de flesta byxor som hösäckar på honom.

Såvitt jag vet är fortfarande drygt 75% av de svenska barnen normalviktiga eller under. Därför tycker jag att det skulle vara lite konstigt om nästan alla klädkedjor valde att rikta sig till de knappt 25% som är överviktiga. Kan det finnas någon annan förklaring?
  • Mummy

Men HM gör väl ändå inte egna kläder med Kitty? De är väl alla från samma märke?

• Isabelsmamma

dom är väl bara återförsäljare?
    Din dotter måste verkligen vara smal som en sticka för att inte kunna ha någon av storlekarna, stackars henne .
    Har du kollat hello kittys hemsida? dom säljer en massa grejer där och skickar till sverige vad jag vet.

• Manchester
    Mummy skrev 2010-04-06 07:20:58 följande:
    Men HM gör väl ändå inte egna kläder med Kitty? De är väl alla från samma märke?
    Är det så? Jag trodde att olika kedjor kunde tillverka sådana kläder på licens. Ungefär som med Disney. Det finns ju Disneykläder på alla möjliga ställen, men jag har uppfattningen att de kan vara lite olika i storlekar och passform beroende på var de är köpta.
  • Mummy

Nä, jag tror att de köper in från själva märket.
    Men är inte säker. Ring HM och fråga. Vi köpte en hel del Kitty-kläder till dottern när vi var i USA (snuskigt billigt!!) och jag tycker de är relativt små i storlekarna. Då är dottern väldigt normal i sin kropp, lite åt det smalare hållet. Så, ring och hör

• Manchester
    Isabelsmamma skrev 2010-04-06 09:30:43 följande:
    dom är väl bara återförsäljare?Din dotter måste verkligen vara smal som en sticka för att inte kunna ha någon av storlekarna, stackars henne .Har du kollat hello kittys hemsida? dom säljer en massa grejer där och skickar till sverige vad jag vet.
    Nja, tittar man på BVC:s tillväxtdiagram har det skiljt två "kurvor" på hennes längd och vikt de senaste åren (hon har just fyllt sju nu). Hon är ju bland de smalare i förskoleklassen och var det även på dagis, men jag tycker inte att hon är extrem. Jag var själv ungefär som hon i kroppen när jag var liten, fast inte lika lång.

Hon var för smal när hon var riktigt liten. Vi fick henne genom adoption och efter lång tid på ett ganska fattigt barnhem var hon helt enkelt lite undernärd, men det tog hon igen rätt snabbt. Från det att hon varit hemma ca ett år har hon följt sina egna kurvor och både BVC och skolsköterskan har varit nöjda. Hon äter riktigt bra, men rör så mycket på sig att hon gör av med all energi helt enkelt.

Men jag ska kolla in hemsidan. Tack för tipset.
  • Manchester
    Mummy skrev 2010-04-06 09:35:00 följande:
    Nä, jag tror att de köper in från själva märket. Men är inte säker. Ring HM och fråga. Vi köpte en hel del Kitty-kläder till dottern när vi var i USA (snuskigt billigt!!) och jag tycker de är relativt små i storlekarna. Då är dottern väldigt normal i sin kropp, lite åt det smalare hållet. Så, ring och hör
    Är de små både på längd och bredd eller bara på bredden?
  • Mummy

Jag tycker de är små i allt. Ite jättesmå, men jag uppfattar dem vara mindre än våra normalkläder. Men de är väl tillverkade i Japan där de är mindre?

Svar på tråden Byxor med Hello Kitty? Ej HM