• carolinae

Tissel och trassel

- Garnarbetarna - Här samlas vi som gillar att virka, sticka, spinna och tova! Välkommen in, gammal som ny, elit som rookie - Här har vi plats för alla med allvarliga garnmissbruk...

här samlingstråden för våra bloggar!
    hemlistråden
    Förra tråden - Garnarbetarna -
    Mönstertråden

köpa garn på nätet, det kan du göra här
    www.helylle.se - garnharvan.se - www.garnkorgen.se
    www.stickbutiken.se - www.grunnebogarn.se - www.garntjanst.se
    www.sticka.nu - www.vartoftagarn.se - www.jarbo.se
    kickishobbysida.se - www.yllotyll.com - www.dustorealpakka.com
    www.nysta.se - www.madamelutuss.se

Mönster hittar du bl a här:
    www.jarbo.se/ - Sticka.Nu - KnittingPatternCentral [eng]
    Berroco.com [eng] - Knitty.com [eng] - Garnstudio
    CrochetPatternCentral [eng]

• Svar på tråden Tissel och trassel
  • Strumpan 78

Jag har verkligen snöat in på sockor! Har hittat massor av roliga gratismönster på nätet. Måste verkligen lära mig magic loop. Skickade efter stickor till det, det fick bli KnitPro, hoppas jag blir nöjd.
    Nu önskar jag bara jag hade lite pengar över till sockgarn... Konstigt att det är så sällan man känner för att sticka något av det garn man har hemma!

Barnen sover, så nu blir det en café latte och virkning i soffan. Har fredags känsla redan i dag!

• Blomman123
    Strumpan 78 skrev 2011-03-10 19:39:28 följande:
    Jag har verkligen snöat in på sockor! Har hittat massor av roliga gratismönster på nätet. Måste verkligen lära mig magic loop. Skickade efter stickor till det, det fick bli KnitPro, hoppas jag blir nöjd.
    Nu önskar jag bara jag hade lite pengar över till sockgarn... Konstigt att det är så sällan man känner för att sticka något av det garn man har hemma!

Barnen sover, så nu blir det en café latte och virkning i soffan. Har fredags känsla redan i dag!
    Låter härligt! 

Jag har bestämt mig för att göra om armarna på dopklänningen, och virka dem runt denna gången. Anledningen är också att armarna är för tajta, och för korta . Tror det går att virka dem runt runt i alla fall.

Knapphålen blev jättebra i alla fall! Jag körde ett par varv fm, och sen ett varv med fm och lm för knapphålen. Sista varven gjorde jag 7 stolpar i varje knapphål (som mönstret på kjoldelen), och det blev fint! 
  • Floria

Jag är ju med i "Använd det du har"-utmaningen, och har bestämt mig för att lotta ut en väska/shoppingkasse. Vill någon vara med så är det bara att skriva en kommentar som vanligt.

Annars så stickar jag vidare på Corinnes kofta, vilken tid det tar med tunna stickor... Jag påstod ju att jag hunnit halvvägs för ett tag sen - haha, det var tre centimeter kvar till halvvägs, och jag är fortfarande inte där. Förstår inte vart tiden tar vägen!!

• Strumpan 78

Blomman:
    Låter verkligen som det blev bra med knapphålen, smart lösning! Märkligt att det inte står nått om knapphål på beskrivningen! För visst står det i slutet att man ska sy
    I knappar?
    Ska bli kul att se din klänning sen, för du måste visa upp den när den är klar!
    Det borde gå bra att virka runt på ärmarna.

Själv har jag onda aningar med min klänning. Den är fin och så, men jag ångrar ändå att jag inte började på Järbos i stället. Jag har velat göra den så länge, funderade ju på att börja med den redan när jag väntade Arvid. Anledningen till att jag inte gjorde den nu var ju för att jag inte trodde jag skulle hinna klart den. Men jag känner nu att jag borde försökt....men risken är väl att jag stått utan klänning då.
    Men den här dopklänningen är ju jätte fin med, såklart. Ska bli så kul att se den klar sen!

• Strumpan 78

Flora:
    Jag ska sätta fart med koftan efter dopklänningen och en socka. Tänkte nog varva stickningen på koftan med lite sockor.
    Just ja, en mössa också har jag på g.

• Kaja
    Kaja skrev 2011-03-11 10:39:48 följande:
    Vad tror ni. Kan man virka en sådanhär i MYCKET tunnare garn. Typ virknål 3,5??

www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d...
    Kan tillägga att jag har gjort den i Eskimo tidigare. Kul mönster. Mest luftmaskor...
    Sew much fabric - sew little time!
Svar på tråden Tissel och trassel