• Jennie1987

Provera-fråga

Ikväll tar jag min sjunde Proveratablett :)
    Mår riktigt bra av dom, lite, lite illamående och lite molande värk i magen till och från.
    Lite humörsvängningar också, men jag trodde det skulle vara värre med det!
    Jag längtar så till den 14 april när jag ska tillbaks till läkaren och få Pergotime!!

Jag undrar helt enkelt om ni andra har haft några speciella känningar av Provera?
    Och hur har det funkat för er som börjat med Pergotime efter en Proverakur?
    Jag vill veta allt! :)

Lycka till alla starka PCO-tjejer!

• Svar på tråden Provera-fråga
  • Jeanettealice

jag har ätit provera i över ett år nu å det har gett mig mindre hår, och näst intill inga finnar.. annars har jag inte ärkt något av proveran...

• bollanmollan

har inte haft några problem med provera, mensen brukar komma efter några dagar sen bara köra med pergon. pergo mår jag sämre av, trött, yr och illamående. men det är värt allt om man kan få en liten.

• Jennie1987
    Jeanettealice skrev 2010-04-06 08:35:22 följande:
    jag har ätit provera i över ett år nu å det har gett mig mindre hår, och näst intill inga finnar.. annars har jag inte ärkt något av proveran...
    Okej, vad skönt att det hjälper dig med hårväxten och finnar. Det är ju jättebra! :)
    Men du får regelbunden mens när du äter Provera?
  • Jennie1987
    bollanmollan skrev 2010-04-06 08:54:33 följande:
    har inte haft några problem med provera, mensen brukar komma efter några dagar sen bara köra med pergon. pergo mår jag sämre av, trött, yr och illamående. men det är värt allt om man kan få en liten.
    Tack för ditt svar!
    Jobbigt att du mår sämre av Pergotime, men jag håller  med dig fullständigt, det är värt allt för att få en liten knoddis! :)
    Hur många Pergotimekurer har du försökt? Och hur har det funkat? Har du ägglossat?
    Oj, nu blev jag nyfiken! Lycka till med allt!
  • bollanmollan
    Jennie1987 skrev 2010-04-06 10:17:59 följande:
    Tack för ditt svar! Jobbigt att du mår sämre av Pergotime, men jag håller  med dig fullständigt, det är värt allt för att få en liten knoddis! :) Hur många Pergotimekurer har du försökt? Och hur har det funkat? Har du ägglossat? Oj, nu blev jag nyfiken! Lycka till med allt!
    väntar på bim efter  min tredje trippelkur.har fått äl varje gång men inget plus tyvärr. jag har en son som kom av hjälp med pergo, då gick det jättefort.
  • Jennie1987
    bollanmollan skrev 2010-04-06 12:10:36 följande:
    väntar på bim efter  min tredje trippelkur.har fått äl varje gång men inget plus tyvärr. jag har en son som kom av hjälp med pergo, då gick det jättefort.
    Då håller jag tummarna att det har blivit något denna gången! :)
    Skönt ialla fall att du har fått ägglossning varje kur, då funkar ju den biten ialla fall.
    Jag hoppas verkligen att jag ska kunna få ägglossning också när jag väl börjat med Pergotime!
    Åh, vad härligt att du fått en son med hjälp av Pergotime! Då vet du ju att det faktiskt fungerar!

• Jeanettealice
    Jennie1987 skrev 2010-04-06 10:16:03 följande:
    Okej, vad skönt att det hjälper dig med hårväxten och finnar. Det är ju jättebra! :)Men du får regelbunden mens när du äter Provera?
    Ja jag får regelbunden mens oxå.. det glömde jag skriva...

Det var mest för den sakens skull jag fick börja med provera... =)
  • Jennie1987
    Jeanettealice skrev 2010-04-07 09:29:19 följande:
    Ja jag får regelbunden mens oxå.. det glömde jag skriva...Det var mest för den sakens skull jag fick börja med provera... =)
    Jaha, okej :)
    Jag har ju nästan ingen egen mens :/ Så därför får jag äta Provera nu för att kunna börja med Pergotime sen dag 5 :)
    www.jenniiiesliv.blogg.se - jag ska bli mamma trots PCO!
  • Jeanettealice
    Jennie1987 skrev 2010-04-07 10:13:31 följande:
    Jaha, okej :)Jag har ju nästan ingen egen mens :/ Så därför får jag äta Provera nu för att kunna börja med Pergotime sen dag 5 :)
    Jag försöker inte få barn nu så därför funkar provera bra.. jag hade mens innan men den var inte regelbunden..
  • Jennie1987
    Jeanettealice skrev 2010-04-07 10:26:43 följande:
    Jag försöker inte få barn nu så därför funkar provera bra.. jag hade mens innan men den var inte regelbunden..
    Så du äter Provera för att få en mer regelbunden mens? Tur att det finns medicin!
    Jag hoppas att det ska funka på mig också, jag tar min nionde tablett ikväll, sen är det bara imorgon kvar.
    Hur många dagar brukar det ta för dig efter den sista tabletten tills du får din mens?
    Jag hoppas att jag hinner få min mens tills den 14 april, för då ska jag tillbaks till läkaren och få Pergotime...

Har du barn sen innan?
  • Jessika82

Jag och sambon skulle börja utredning var till läkaren fick provera och pergotime utskrivet och började äta provera åt klart kuren och väntade på att mensen skulle komma. började bli trött och en känsla av illamående/hungrig på samma gång. funderade det måste vara hormoner som är igång...
    igår fick jag en knasig ide jag testar med ett graviditetstest... men jag hade inga stora förhoppnigar.... tog mitt test ifrån testlagtet och döm om min förvåning innan kontrollstrecket kommit fram så var gravidstrecket där....

• Jennie1987
    Jessika82 skrev 2010-04-07 10:38:22 följande:
    Jag och sambon skulle börja utredning var till läkaren fick provera och pergotime utskrivet och började äta provera åt klart kuren och väntade på att mensen skulle komma. började bli trött och en känsla av illamående/hungrig på samma gång. funderade det måste vara hormoner som är igång...igår fick jag en knasig ide jag testar med ett graviditetstest... men jag hade inga stora förhoppnigar.... tog mitt test ifrån testlagtet och döm om min förvåning innan kontrollstrecket kommit fram så var gravidstrecket där....
    Åh, grattis!! :)
    Då funkar det ju med Provera!
    Du hann aldrig börja med Pergotime? :)

Lycka till med allt!
  • Jeanettealice

kan man bli gravid när man äter provera.. hmmm

Ja det var mest för regelbundheten jag började med provera.. tyckte det var jobbigt att den kom lite som den tyckte... 

Jag vart med barn för typ 6 år sen, helt oplanerat men då visste jag inte om att jag hade pco utan den fick jag veta för kanske 1,5 år sen bara...

jag får mens 4 dagar efter sista pillret.

• Honken

Grattis Jessika82!

Har PCO men äter oxå bara Provera, efter sommaren om det inte har blivit nåt så blir det Pergo även för mig. Gyn tyckte det var bra?!
    Men sitter här och funderar lite, denna månad har jag fått för mig att jag hade ÄL. Inte provat med stickor, bara haft den känslan. Ont som bara den i magen vid rätt tid om man säger så.
    Har nu (igår)börjat med en ny kur Provera men OM det har tagit sig, kan Proveran förstöra en ev graviditet?
    Någon som vet?

Svar på tråden Provera-fråga