Vilken torktumlare ska vi köpa?
Vi har haft en riktig skittorktumlare från Whirlpool, tills den la av totalt. (Den har sjungit på sista versen i 2 av de 6 år vi haft den).
Nu ska vi köpa en ny och har varit och kollat runt lite. Det står mellan en LG och en Bosch, som verkar hyfsade båda två.
Boschen har en glasruta, så den gillar min man... Jag gillar inte dess filter som sitter vikt i maskinen och inte i dörren, eftersom vi haft ett sånt filter på skitmaskinen.
LG känns som ett osäkrare kort. "Märket" andas inte kvalité på samma sätt som Borsch... MEN den har sitt filter i dörren, vilken gör att den liksom har ett extra filter i maskinen också. Dessutom är den slätare i utformningen vid kondensenheten...
Vi är en "dammig" familj, som torktumlar mycket. Jag vill inte behöva ringa reparatören om 4 år.
Jag har med Miele som alternativ eftersom jag märkt att märket har en ansenlig, alt. högljud beundrarskara på internet. MEN vi vågar inte lägga så extremt mycket pengar på maskinen!
Vad ska vi köpa?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 07:26
Jag vore tacksam med en rad eller två om vilken torktumlare ni har hemma och hur den fungerar!