Inlägg från: Wonderchild2009 |Visa alla inlägg
  • Wonderchild2009

Allergitråden

Hej!
    Blev tipsad om denna tråd i ett desperat försök på hjälp..

Vår dotter som börjar närma sig året har ett bra tag haft problem med maten, hon matvägrar är dålig i magen och går inte upp i vikt som hon ska. Vi har innan trött att detta bara är ett försök att testa oss men nu har det pågått så pass länge och hon visar fysiska symtom..
    På senaste kontrollen så hade hon endast gått upp 5 gram på en och en halv månad!
    En bekant till oss berättade här om dan om sin son som hade en mjölkallergi när han var liten och han hade precis samma symtom som vår lilla tjej. Från BVC känner jag att vi inte får någon hjälp och dom verkar inte ta mina misstankar på allvar så nu känner jag att vi nått till den punkten då jag testar vad som helst! Så nu ett tag framöver så ska vi endast ge henne mjölkfri mat och se vart det leder men jag undrar lite över det här med exempelvis mjölk och andra produkter.
    Hon har som sagt gått upp dåligt i vikt, hon matvägrar, hon har varit jättelös i magen, haft dåligt humör o.s.v.

Vad har ni för erfarenheter kring det här med mjölkallergi och har ni några tips?
    Hur ställer man förresten en "diagnos" på en mjölkallergiker?

• Wonderchild2009
    EL I skrev 2010-05-22 22:28:05 följande:
    det bästa sättet att ställa diagnos är att göra som ni gör. Först ta bort ALL mjölk i MINST 2 veckor men gärna 1-2 månader och se om det förändras något och sedan ge mjölk i mindre mängd igen för att se om symtomen kommer tillbaka.Man kan även ta tester, pricktest och blodprov (RAST) MEN de är väldigt missvisande många gånger, speciellt om man har symtom som magsmärtor, diarré mm.Låter som om det kan vara mjölkallergi. Hur länge har hon varit utan nu? Ser ni nån skillnad?
    Idag var det bara andra dagen utan så det har inte gått så jättelång tid.. Hon har varit på betydligt bättre humör men är fortfarande dålig i magen
Svar på tråden Allergitråden