• Erre

Hej!

Tänkte höra med er som har barn med äggallergi... Hur känsliga är dom? Min son är typ allergisk mot hela världen känns det som. Han är snart 7 månader och vad vi än provar ge honom, så måste vi backa och börja om från början. På blodprover visar han än så länge på mjölk och ägg. Har era barn reagerat även om något innehållit ägg och det funnits i rummet? Vi märkte förut att han reagerade då man kokade ägg hemma, så det gör vi inte längre. Ikväll visar han tydliga tecken på allergireaktion och vi såg då att det finns ägg i den färdiga pizzadegen som jag hade öppnat just innan reaktionen kom. Kan han vara så känslig att det var ägget i den degen som han reagerat mot? Vi var även utomhus och åt mjukglass för någon timme sedan. Kan det vara det tror ni, även om vi var utomhus?

Tacksam för era erfarenheter...

• Erre

reagerar man mot köpespizza (luftburet) om man är äggallergisk? eller är oddsen större att det är mot ben & jerry?

• Erre

Hej!

Jag har en son som är allergisk mot bla mjölk, vete, havre, häst, ägg (luftburet). Jag håller nu på utreda en reaktion han haft vid några tillfällen. Har tex ärtor i åtanke, men vette fasen om det är det.
    Det jag nu undrar är mest riktat till er som har CITRUSALLERGI. Kan man vara så allergisk så man reagerar om någon/några skalar en mandarin i samma rum? Eller om man håller på och leker med mandariner?

Förresten, har inte läst igenom tråden, men om det nu inte varit på tapeten vill jag bara meddela att den nya havreghurten innehåller spår av mjölkprotein och har stoppats till återförsäljare.

Tacksam för svar!

• Erre

Vifrånlandet: tack för ditt svar! Det låter ju helt otroligt! Fast å andra sidan lät ju den luftburna äggallergin oxå otroligt innan man vande sig ;) ska prova och stryka mandarin på honom i morgon fm. Han har hållt på krångla igen ända sen han fick havreghurten och det har aldrig riktigt blivit ok vilket gör att jag tror det är något annat. De två ggr han blivit såhär illröd har han varit runt mandariner. Så antingen är det det eller två skilda anledningar. Får se i morgon. Jävligt kul att be folk slänga ur både ägg och mandariner då man kommer;) speciellt runt jul, Hoho. *försöker se komiskt på det*

• Erre

Tova: min son tålde inte althera. Jättejätteallergiska barn (som min son som hade 17 på provet fastän han varit mjölkfri ett tag via amning) då det är baserat på sönderspjälkat mjölkprotein. Som nutra. Nu har Maximilian neocate som är HELT rent.

• Erre

T0va: fördelar är ju att den är mkt godare än tex nutra. Men för en bebis spelar det nog inte så stor roll om han eller hon inte smakat så mkt "gott". En annan fördel för landstinget är att den är hälften så dyr som neocate. Vi fick inte ens veta att man kunde vara allergisk mot althera och fattade liksom INGENTING då han bara blev värre! Vår dåvarande läkare var skiiit. Han sa bl.a. Att man var tvungen köra en månad själv innan man fick det på anvisning vilket ju visade sig vara helt fel men han vägrade ge sig. Iaf, jag började sen själv Googla på beståndsdelarna och förstod vad som var problemet.

Hoppas jag får bukt med pågående problem oxå.

Svar på tråden Allergitråden