• Evve81

Allergitråden

Hej alla!
    Hoppas det är OK att jag ställer en fråga här. Har en son som är 2,5 år och ifrån slutet på sommaren fram till nu (är så fortfarande) så har hans ögon runnit. Vi har gjort allergitester på honom men de visar inget. Han klagar varje dag på att det kliar i ögonen och jag tar ju för givet att han säger som det är. Så ögonen rinner och han säger att det kliar. De rann samma tid i fjol med. Nu fick vi zyrlex att ge honom men det hjälpte inte så vi har nu fått ögondroppar. Doktorn sa från början att han är för liten för att ha såna allergier och nu när zyrlex inte hjälpte så sa hon att det inte är säkert att han är allergisk men eftersom besvären kom tillbaks tror vi såklart att det är allergi. Visst kan små barn vara pollen/pälsdjurs allergiska och att zyrlex inte hjälpte kan bero på att det inte funkade för honom eller???

Oj vad långt det blev. Tycker det har varit mycket lättare om testerna visat nåt för då har vi sluppit fundera. Dessutom tror vi att han är pälsdjurs allergisk vilket inte alls känns bra eftersom både mormor och farmor har hund. NU tyckte doktorn vi skulle undvika att träffa hundar ett tag eftersom han är "aktivt" allergisk

• Evve81
    Snutten skrev 2010-10-04 09:29:58 följande:
    Prommis: små barn kan vara allergiska mot både pälsdjur och pollen. Man brukar säga att de inte reagerar första pollensäsongen men om din son är 2,5 år så gäller ju inte det för honom längre.
    Men det stämmer nog för jag kan inte minnas att han reagerade när han var bebis men efter det har han reagerat
Svar på tråden Allergitråden