Kavat skrev 2011-04-22 20:33:12 följande:
Försöker läsa ikapp. Har haft det lite körigt här. Mellansonen var lite hes i tisdags och sen kruppade han på natten. Riktigt otäckt, har inte varit med om det innan. Men det var först idag han blev snorig.. Ingen feber eller så men en himla hosta.. Ingen annan som är förkyld heller. Liten var kass en dag, men blev inget värre, förmodligen hade han knaprat i sig något han inte tålde... Suck! Det är inte lätt att hålla rent. Dottern som snart är 6 spiller så det står härliga till. Är fortfarande osäker på om liten tål majs... Har inte funkat så bra de gånger vi själva gett och sen äter han från golvet var och varannan dag.
Testade kycklingfärs, men det tog vi bort och helt plötsligt började han sova lite bättre...? Skumt. Vi får se...
Funderar även lite på att ta bort majs på lilleman, men vete katten om det är smart eller inte. Han blir totalt kass i magen om han får i sig för mycket, men har liksom inga andra symtpom (vad vi märker) än att bajset blir kasst och jag tror han blir svullnare om magen. Men vill verkligen inte ta bort det också, för det begränsar sååå mycket...
SmillaMilla och älsklingen,
Little Beckys marshmallows funkar också (majs i). Plamill choklad är ju numera spår av soja-märkt, men det funkar hos oss. Vi gör ibland eget godis, med t.ex müsli eller corn flakes, marshmallows, russin, solrosfrön/pumpafrön jag vad man nu gillar och tål och antingen smält choklad eller egen i små formar. Jag har några recept på godis i min receptblogg, även kola gillas här hemma!
Blå Myran gjorde kola med vinbär i och annat, blir lite friskare och somrigare.
Krya på Bella!
em87
Liten tål ingen fisk verkar det som, inte ens när jag åt omega3 funkade det. Han blir prickig runt halsen typ ner på bröstet och ryggen, blir som småsmå blåsor, röd i rumpan, kasst bajs och sover sämre och spyr mer.
Lilleman tål lax, men inte makrill eller hm strömming tror jag det var vi testade. Så han får lax och ingen annnan. Han får främst väldigt slemmig avföring och ja, det märkt att magen blir påverkad.
tes75
Tråkigt att ni ska behöva byta förskola. Men usch, så där får det ju inte gå till.

Har ni lämnat in klagomål, skriftligt? Förstår att ni vill byta ändå förstås... Kram!
Jag förstår,då är det bara att prova på igen,för hon blev bara liite dålig i magen men inga utslag eller andra hudbesvär. Har inte märkt att hon kliar sig i rumpan efter att ha ätit fisk heller.