Inlägg från: Lugnistormen |Visa alla inlägg
  • Lugnistormen

Allergitråden

Va trevligt att jag hittade den här tråden. Jag har nöt allergi sen bara ett tag tillbaka. Det är svårt att vänja sig vid att inte kunna äta saker man är van vid. Det svårt att lära sig vara försiktig och kolla allt man ska handla eller när man  ska gå på restaurang.

En fråga till er med nötallergi eller som har barn med nötallergi. Reagerarni/era barn på solrosolja, frön eller något annat också än bara rena nötter?

• Lugnistormen

K Kavat: Tack. Soya kan man reagera på det?

Är det någon med nötallergi/bran med nötallergi som har något problem med coca cola som inne håller extrakt av colanöt? Så svårt o veta vad man ka reagera på som nötallergiker. Än så länge jhar jag reagerat på Nötter så klart, choklad, kardemumma och solrosfrön och olja gjort på detta.

• Lugnistormen

tack för all info. Vet inte om jag reagerar på jordnöt, gillar inte dem så jag äter dem aldrig. Började med att jag reagerade på cashuwnötter. Sen blev det choklad, kardemumma smår av vissa frön osv. Tråkigt!

K Kavat: Japp det är därför jag reaagerar på chocklad, jag som älskar choklad hemskt. Men nu har jag blivit lakrisgalen i stället

• Lugnistormen

Var hos min syster i går, vi drack äppelcider. Jag fick för mig att jag kände mig konstig i halsen. Kan man få reaktion på nått sånt när man är nötallergiker?

Svar på tråden Allergitråden