Allergitråden
Jag blir skitarg och vet ju att man har rätt till att må bra på dagis. Men finns det något konkret, lagtext osv?
Hjälp!!!
Nu har han gått på den nya förskolan i ett drygt halvår, och jag fick för ca två veckor sedan av misstag upp ögonen på varför han har mått så dåligt under hela den här tiden.
Han har alltså under den tiden både fått i sig smulor/små bitar av bröd med havre, samt varit i kontakt med havresmulor varje dagisdag (han reagerar både på att få havre på huden och om hans bröd har legat emot annat bröd och i det här fallet har det varit smulor över hela borden samt att de har använt samma smör till alla barn och de har brett smörgåsarna själva så det har varit fullt med smulor och små bitar i smöret).
Dagischefen tycker att jag överdriver som är arg och besviken och hon tycker inte att de ska behöva garantera att detta inte händer igen för "det är ju inte så farligt eftersom både eksem och dålig mage går över".
Jag är ju självklart orolig för hur det här slarvet ska påverka honom i framtiden, om det kan förvärra hans allergi? Kan det "förstöra" tarmar och liknande? Eller är det som hon säger att det inte "spelar någon roll" eftersom det bara är obehagligt i ett par veckor max (det är tiden det brukar ta innan både hud och mage lugnat sig helt efter att han fått i sig något).