Inlägg från: Tresmågrodor |Visa alla inlägg
  • Tresmågrodor

Allergitråden

Om man ska ta bort mjölkprotein, hur lång tid kan det ta innan man märker någon skillnad? Anledningen till att vi ska prova att ta bort är att vårt barn sover dåligt och vänder och vrider sig på natten samt har en uppblåst mage. Kan kanske vara nåt annat men vi tänkte börja med mjölken i alla fall.

Tänkte om man hinner se något innan dagis startar om 1½ vecka eller hur man gör då? Hinner ju inte få intyg eller något sådant till dagis, kanske bara kan be dem att inte ge mjölk att dricka så länge, även om jag vet att det inte är mjölkproteinfritt då...men kanske bättre än ingenting i alla fall?

• Tresmågrodor

Ok då ska vi se om någon affär har öppet i dag så ska vi köra på med mjölkfritt och hoppas vi hinner se en tendens till dagis öppnar för då blir det enklare att övertyga dagis kanske. Tack för info.

• Tresmågrodor

Jag har inte läst så mycket i tråden så ursäkta om jag upprepar samma frågor som andra ställt, hoppas det är ok ändå. Det är så mycket att läsa nu i efterhand

Vilka symtom har era barn som är mjölkproteinallergiska?

• Tresmågrodor

Någon här som vet något om omega3 sorten som heter Eye Q? Finns det någon som testat det, som reagerat på detta?
    Testade på mitt barn då sömnen är så dåligt och det är  andra dagen i dag och nu är det HEMSKA pruttar och HEMSKA rapar...
    Det brukar aldrig vara ett problem annars, snarare tvärtom, att det är lite lite pruttar för min smak med tanke på magens storlek. Om magen inte blivit helt i uppror nu av mjölken, men vet ju inte ens om det är problemet. Har ju aldrig testat utan.

• Tresmågrodor
    trållmor skrev 2011-01-01 19:05:17 följande:
    Jag när jag har varit gravid. Jag äter ju inte fisk, så min bm tyckte att jag skulle äta dem. Och FY FAAN alltså vilka hemska rapar för min del!!!! No way att jag äter dem igen, om det inte är för att jag skulle vara gravid eller under tvång igen Fredrik, min man, äter dem dock utan problem
    ok men blev du kass i magen också? Mitt barn har blivit väldigt dålig i magen i dag och det är som sagt dag 2 med eye Q...det finns inget man kan vara allergisk mot i detta eller är det "bara" själva omegan som gör det?
    Undrar om man vågar köra på med den eller om man måste sluta?!
  • Tresmågrodor
    Allrona skrev 2011-01-01 19:44:59 följande:
    Tresmågrodor - jag har för mig att det är ngn sojasläkting i eyeq eller blandar jag ihop det med ngn annan omega3-tablett? Jag vet att jag kollade till dottern och det var bara ngn enstaka sort som inte innehöll soja.
    ok. detta är ju den i vätskeform, inte kapslar eftersom det handlar om en 2 åring. Det står nåt om nattolja i??? vad är det liksom??!
    Soja vet jag inte om det är nån allergi mot, vi har ju som sagt aldrig testat att ta bort något. bör man alltid ta bort soja samtidigt som mjölk??
  • Tresmågrodor
    Kavat skrev 2011-01-01 20:17:11 följande:
    Tåls fisk?

För det är ju fiskleverolja.

Hur länge har det ätits mjölkfritt? Är du hundra på att det är EyeQ som ställer till det hade jag tagit bort och testat annan sort om det inte blir bättre. Jobbigt med fisar och rapar..
    ja alltså vi har ju inte haft bort något livsmedel tidigare eftersom vi inte riktigt vetat hur vi ska göra. sömnen, magen o humöret har ju varit hela tiden men vi har inte vetat vad det beror på.
    Mjölkfritt har vi  börjat med nu så det är bara 1 dag...

Fisk tror jag tåls, inget vi märktt nåt av innan i alla fall. vi äter sällan fisk hemma men dagis har aldrig kommenterat det i alla fall.
  • Tresmågrodor
    trållmor skrev 2011-01-01 21:01:05 följande:
    Kass i magen är jag alltid annars ändå, så det är svårt att svara på det Jag kan ju säga att hade jag märkt sådana effekter på mitt barn, efter att ha fått sådana effekter själv av det, så hade jag letat något annat att ge.
    Ja jag ska inte ge det mer men tänkte mer om det kan vara pga det som magen är kass nu eller om det är en slump. I vilket fall som helst vågar jag inte chansa utan jag ska leta efter nåt annat.
  • Tresmågrodor

Kan man se skillnad bara om man drar ner på mjölken eller måste den bort helt? Förstår att den måste  bort helt för att få ett korrekt och bra resultat och sådär, men kan man se någon skillnad om man bara reducerar.
    Sambon gav vanlig yoghurt i dag fast jag hade köpt mjölkfri...i övrigt körde vi mjölkfritt i går och i dag, men yoghurten var ju inte mjölkfri

Svar på tråden Allergitråden