Allergitråden
Hej hopp!
Här kommer jag med lite frågor
Vår 2-åring är ju mjölkprotein, sojaprotein, alla baljväxter (och allt annat som är besläktad med soja), ägg och fisk allergisk. Men han har inga problem med andningen tack och lov och är så länge han inte får i sig olämpligt även jätte fin i hyn. Hans reaktion är ont i magen och torra fnasiga exem.
Vår minsting Vidar (10 veckor gammal) verkar än så länge "bara" ha mjölkproteinet han är allergisk emot.. Men nu senaste veckorna har han även fått exem som jag först tolkade som mjölkskorv...men det har vi kommit fram till att det inte är
Han har det i ansiketet i pannan och ögonbrynen...torra skorpor som om man pillar bort vätskar sig. Vad kan han vara allergisk emot??? Jag äter samma kost som 2-åringen, altså fri från mjölkprotein, sojaprotein, baljväxter, fisk och ägg så det kan ju inte vara något av det.
Vad mer kan man vara allergisk emot där man reagerar såhär? Han växer som ogräs så det borde inte vara gluten. Han har däremot fått förkylningsastma...tror dem. Han har varit förkyld med andningsbesvär sedan han var 3 veckor gammal. Förkylning som inte gav med sig som blev en RS infektion (inlagda i 11 dagar varav 6 med cpap) som sedan efter knappt en dag utan symptom gick över i en förkyning igen så nu när han blev dålig fick vi pulmicort och airomir att inhalera hemma.
Hur yttrar sig allergi mot damm/kvalster? kan hans andingsbesvär ha att göra med en allergi mer än förkyningar? Tycker att det har blivit lite bättre både med andningen och exemet sedan jag tog bort våran bäddmadrass och tvättade täcket...kan det vara det?
knasiga barn som vill vara annorlunda från storebror och ha egna allergier...suck.
*kram på er alla*