Inlägg från: mammsilon |Visa alla inlägg
  • mammsilon

Allergitråden

hejsan. Min sambo är allergisk mot det mesta..tex nötter pälsdjur, ärtor, bönor, råa grönsaker,pollen osv
    han tål dock vår hund som är allargivänlig och nu ska vi åka och hälsa på en annan hund.Vi ska kolla om han tål den eller inte..är det något man kan göra innan för att få resultatet så bra som möjligt? alltså om han tål den eller ej...?

• mammsilon

hejsan puffar igen.
    min sambo är allergisk bla mot hund och vi ska åka och hälsa på en hund och se om han är allergisk men eftersom han också har pollen är vi rädda för att han inte ska känna av hunden. någon som vet vad man kan göra innan för att känna av hunden bäst?

• mammsilon
    Kavat skrev 2011-05-22 10:08:05 följande:
    Vill ni att  han ska känna av om han är allergiskt alltså? Gosa in näsan och hjänderna i pälsen och ta i ögonen på sig själv efteråt?
    ja men typ...
    men eftersom han är jätte påverkad av pollen är vi rädda att han får kraftigare eller sämre reaktion...tänkte om det fanns något man kunde göra för att dämpa både pollen och för att känna huden bättre?
  • mammsilon
    Kavat skrev 2011-05-22 11:40:23 följande:
    Tar man bort antihistaminerna och ja, alla pollenmedicin han har så reagerar han ju mer på pollen gissar jag och även på hunden. Äter han pollenmedicinen så reagerar han kanske mindre.
    Men oavsett så om ni är inomhus och han inne ett tag så är det ju inte så mycket pollen i luften men däremot hund. Sen när han varit där ett tag så hälsar han på hunden och riktigt gosar med den och tar i sina ögon. Jag tror ju han kommer reagera rättså tydligt då.
    Vet ni i efterhand varken till eller från får ni väl göra om det när det är vinter och inget pollen i luften så att ni vet vad han reagerar på, men om han är allergisk mot hunden tror jag ni kommer märka det om han gör ovanstående "test". Vet liksom inte riktigt vad jag ska skriva mer...
    tack för ditt svar! det blir nog skit bra, han äter ju pollenmedicin som heter areus tror jag..eller något sånt...och sedan en massa sprayer också när han behöver.
Svar på tråden Allergitråden