Inlägg från: Lindizzzen |Visa alla inlägg
  • Lindizzzen

Allergitråden

Hej hej.

Vänder mig hit och hoppas på lite råd och tips.

Har en son på 6 månader som varit förstoppad (Jätte hårt, pluppar stora som 1 kronor som kommer ut) sen han var 1 mån gammal. Jag och min sambo börjar bli frustrerade, känns som att vi inte får hjälp nånstans. 
    På BVC säger dom bara att det är outvecklade tarmar, och när jag konfontrerade läkaren om det så skrev han bara ut lactulos.

Sonen har även prickar runt ögon och mun, och även något som ser ut som en torrfläck stor som min handflata på höger axel. Påpekade även detta för läkaren och fråga om det kan vara allergi, han sa bara att jag skulle fortsätta smörja "torrfläcken" och att prickarna inte va nåt spec.

Provade Nutramigen, gick jätte bra 1 vecka då han bajsade jätte löst, men nu har problemen återkommit med stopp i magen, utslag och fortfarande en torrfläck.

Vet inte längre vart jag ska vända mig, känner mig desperat, ottillräcklig och helt förstörd då jag ser att sonen har så himla ont i magen och knappt kan bajsa.

Skulle vara jätte tacksam för all hjälp ja kan få. Har tröttnat rejält på situationen. 

• Lindizzzen
    saffe skrev 2011-05-31 08:36:00 följande:
    Ammar du? Får han smakportioner? Det låter ju inte normalt med förstoppning och eksem, kan du inte ta kontakt med en annan läkare?
    Nää har inte kunnat amma pga en del komplikationer. Vet bara inte vilken läkare jag ska vända mig till. Vanliga VC eller finns det andra alternativ?
  • Lindizzzen
    Lindizzzen skrev 2011-05-31 10:10:21 följande:
    Nää har inte kunnat amma pga en del komplikationer. Vet bara inte vilken läkare jag ska vända mig till. Vanliga VC eller finns det andra alternativ?
    ahh har börjat med smakportioner men tog bort dom när jag började me mjölkfritt och lagade egna portioner istället för att vara säker på mjölken då. 

• Lindizzzen
    Soffifi skrev 2011-05-31 10:59:14 följande:
    Hej!

Det finns många andra alternativ men det beror lite på i vilken stad du bor. Här i Göteborg finns många privata alternativ, vi var nyligen hos en barnallergolog som man inte behövde remiss till. Jättebra!
    Du kan ju alltid ringa 1177, de brukar vara bra på att rekommendera en lämplig läkare. 
    Ahh ok, bor i sthlm så borde ju finnas här oxå. Kan ju googla och se =D
Svar på tråden Allergitråden