Allergitråden
hejsan, hoppar in här.
min minste son (nyss fyllda 1 år) har äntligen fått allergi och astma i sina papper...
han har reagerat mot en hel radda saker och med både mig och fadern som är allergiska var det självklart för mig att han var allergisk. men givetvis visade varken blodprov och pricktest något förrän förra veckan då vi gjorde pricktest för tredje gången.
då blev det en 4a på jordnöt, en 3a på ägg och en 1a på mjölkprotein.
om 3 månader till ska vi tydligen göra nya tester mot pälsdjur och pollen och kolla jordnöt/ägg/mjölk igen.
astman var lättare att få "bekräftat" han rosslar och piper och sover dåligt när han är förkyld och nu när han börjat dagis så rosslar det och piper hela nätterna natten efter han varit på dagis (så han låter helt fri i lungorna natten mellan söndag och måndag och sen blir det ett h-vete igen tills natten mellan lördag och söndag då det blir lite bättre och ännu bättre natten innan han ska till dagis igen... osv)
kan känna att det är skönt att jag själv levt med matallergier/astma sedan barnsben så jag har redan rutinerna inne med allt vad läsa på innehållsförteckningar osv att göra.