Inlägg från: YayasMami |Visa alla inlägg
  • YayasMami

Allergitråden

Jag tänkte lämna in ansökan om VB för min son idag, han har komjölksprotein och äggallergi men även mycket eksem.
    Jag tänkte be om lite tips så jag inte glömmer bort något
    Kan man tex ta med kostnaderna för Mildison och Miniderm som merkostnader?
    Har jag missat något om jag skriver i mertid för dammsuga efter maten så han inte får i sig något, smörja eksem, åka och handla långt, läsa innehållsförteckningar?
    Jag tänker även vara hemma med sonen pga allergin, han skulle egentligen börjat dagis nu men man hör ju ofta om hur allergiska barn får i sig mat de inte tål på dagis. Kan det räknas in eller anser de att det är ett val jag själv tagit outgrundat?
    Vi misstänker mer allgeriger, bla banan så vi ger honom mest samma mat för att inte riskera något.

• YayasMami
    Maddisen80 skrev 2011-07-12 11:46:05 följande:
    Hej okis för fk sa att jag skulle ta enkäten med handikappsersättning men de stämde ju inte, men jag fick avslag ändå
    Förstår inte riktigt?
    Man kan ju såklart få avslag, vissa får och andra inte. Det är konstigt det där.
  • YayasMami
    Kavat skrev 2011-07-28 17:23:11 följande:
    Hur reagerar han?

Man kan ju reagera på fullkorn utan att vara allergisk. Har inte innehållet på den här men läs innehållsförteckningen och testa en sak i taget och se om han får reaktion av något är mitt tips.
    Han började skrika och åla sig massor så jag tror det handlar om allergi. Han är allergisk mot mjölk och ägg och reagerar likadant på banan även... Jobbigt det här...
  • YayasMami
    2små2stora skrev 2011-07-28 18:52:47 följande:
    Hur mycket fick han av vällingen?
    Han drack ca en halv flaska per gång... Det är mest massa konstiga ämnen i innehållsförteckningen, det jag reagerade på var soja men det gav inte utslag på senaste pricktestet så det är klurigt det här
  • YayasMami
    2små2stora skrev 2011-07-28 19:11:40 följande:
    Vi fick börja med 1 mått pulver och sedan öka var 3:e dag. Fullkornen i sig kan ge jätte ont i magen om det bli för mycket på en gång
    Tack för tipset!
  • YayasMami

Hej, jag skriver inte så ofta i de här allergitrådarna men jag har en multiallergisk son
    Jag har själv haft eksem när jag var liten, precis som min son har och även väldigt ofta ont i magen och den svullnar upp när jag äter. Jag är även väldigt trött.
    Nu har jag testat en vecka utan ris, pasta, potatis och bröd och magen har blivit platt och inte haft några besvär alls. Idag åt jag dock en meny på McDonalds och fick jättestor mage och jätteont direkt efter som höll i sig några timmar.
    Någon som känner igen symptom och kan man vara känslig/allergisk mot ris, pasta, potatis och bröd?
    Är jättetacksam för lite råd om hur jag ska gå till väga

Svar på tråden Allergitråden