Inlägg från: Cloudberry |Visa alla inlägg
  • Cloudberry

Allergitråden

Hoppar in i tråden med en fråga för jag tror att det finns folk som kan saker här.

Är det någon som har ett barn med laktosintolerans? Min dotter på 3½ har kört laktosfritt nu i en vecka och igår och idag så provocerade jag med vanliga mjölkprodukter och hon blev dålig i magen på en gång.

Hur yttrar sig laktosintolerans på era barn? 

• Cloudberry
    Kavat skrev 2011-09-27 19:32:40 följande:
    Precis så. Alltså dålig mage på både mig och min dotter. Beroende på mängd så får jag även jätte ont i magen.

Om du använt dig av laktosfria produkter (alltså MED mjölkprotein under veckan) och hon blivit bra på laktosfritt så låter det som att du hittat rätt.

(Men har du tagit bort även mjölkprotein (använt havredryck, soja och andra alternativ) så vet du inte om det är mjölkprotein eller laktos hon reagerar på.)
    Jag valde att plocka bort laktosen först eftersom det är enklare och hon brukar ha ont i magen(+dålig i magen) och det upphörde när vi uteslöt vanliga produkter så ja det känns som att vi har hittat rätt. Jag är likadan men mer diffus och tror mer på att jag har IBS.

Hur gör man för att få det på papper? Är det bara att informera läkaren att man uteslutit och sedan provocerat eller måste man ta prover?
  • Cloudberry

Dessutom växer hon jättedåligt på längden och på vikten så det känns ju bra att vi hittat rätt nu.

Växer det bort? 

• Cloudberry

Min pojk är allergisk mot mjölk. Och det jag lagt märke till även ägg.

Igår och idag så har han fått prickar över hela kroppen och ett stort vätskande rött märke på ena skinkan. 
    Han åt apelsin igår.

Min fråga är, är det en reaktion på apelsin eller har han ännu en allergi?(typ vete) 

Svar på tråden Allergitråden