Inlägg från: Konstantine |Visa alla inlägg
  • Konstantine

Allergitråden

Hej! Jag tänkte att jag chansar och ställer en fråga här och ser ifall nån har en idé

Den senaste veckan har min 17 månader gamla dotter haft prickar/utslag över hela kroppen. Jag har inte kunnat ta nån bild på dom för att det syns knappt inget, det är som små hudfärgade knottror, dom känns dock lite. Förut ikväll när hon badade så märkte jag att utslagen hade blivit rödare :/ Utslagen sitter i som små grupper, överallt förutom ansikte och händer och fötter. Hon verkar inte besväras.
    Hon har haft så här en gång tidigare, i somras, då försvann det på 1-2 veckor. Utan att vi gjorde nåt.

Jag har en sambo som är allergisk mot det mesta så jag funderar självklart på nån allergi... min sambo får dock inte utslag.
    Vi ska försöka ringa bvc i morrn, just eftersom det verkar bli värre :/

Tacksam för svar! 

• Konstantine
    Kavat skrev 2011-10-20 20:44:42 följande:
    Hej!
    Har hon ont av dem? Kliar de?
    Mitt råd är att ringa en barnallergimottagning eller barnmottagning direkt. BVC är bra på att väga och mäta, men allergikunskaperna brukar inte vara så bra tyvärr. Risken är att ni får en tid och komma till läkare hos dem om en tid som OM ni har tur ger er en remiss till barnmottagningen/barnallergimottagningen. Så ni kan lika gärna ringa direkt och prata med de som förhoppningsvis vet och kan något.
    Nej hon verkar inte märka dom :/ 

Det har du ju såklart rätt i med bvc... jag trodde att man var tvungen typ att gå igenom dom, så tack för tipset!

Men, är utslag nästan alltid nån allergi? Eller kan det va nåt annat? Min mamma säger värmeutslag men det har jag jättesvårt att tro på. Och om hon hade känslig hy (blir lätt torr osv), borde man inte va märkt det tidigare? Jag kan liksom inte ens minnas senaste jag smörjde in henne (hon badar med olja).

:/ 
Svar på tråden Allergitråden